کاظمی قمی: اگر راه کمیته تماس را طی کنیم با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد

کاظمی قمی: اگر راه کمیته تماس را طی کنیم با افغانستان باثبات روبرو خواهیم شد

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان تاکید کرد: اگر دیگران مسیر کمیته تماس منطقه ای را در نظر بگیرند و مسیر تعامل را طی کنند، با افغانستان با ثبات روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: دولت موقت دو شرط مهم را برای حضور در دوحه اعلام کرد. وی همچنین تاکید کرد: فرصت خوبی است تا بدانیم پیشنهاد یافتن «مسیر منصفانه» برای تعامل که بخشی از اهداف جلسه است، چقدر جدی است؟

کاظمی قمی خاطرنشان کرد: اگر دیگران مسیر کمیته تماس منطقه ای را در نظر بگیرند و مسیر تعامل را طی کنند، با افغانستان با ثبات روبرو خواهیم شد.

نشست دوحه درباره افغانستان به ابتکار سازمان ملل قرار است در پایان ماه جاری در پایتخت قطر برگزار شود و نمایندگان کشورها در مورد پیشنهادات فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده سازمان ملل در امور افغانستان در مورد افغانستان گفتگو کنند. . پیوستن کشور به جامعه جهانی، راه های تعامل با دولت موقت کابل و تصمیم به تعیین نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان.

با این حال، کشورهای منطقه و دولت موقت افغانستان با هرگونه انتصاب نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان در حالی که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل فعال بود مخالفت کرده و بر پیگیری ابتکار گروه تماس منطقه ای برای حل این مشکل تاکید کردند. مشکلات افغانستان

انتهای پیام/