پیام ایران به شورای امنیت در خصوص حمله به اماکن تروریستی در سوریه و عراق

پیام ایران به شورای امنیت در خصوص حمله به اماکن تروریستی در سوریه و عراق

پیام ایران به شورای امنیت در خصوص حمله به اماکن تروریستی در سوریه و عراق

ایران در نامه ای به شورای امنیت در خصوص حمله به سایت های تروریستی در سوریه و عراق اعلام کرد: ایران حقوق ذاتی خود را که توسط قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید و حمله مکرر نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، متن پیام ایران به شرح زیر است:
جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریسم در اجرای حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد، عملیات ضد تروریستی را انجام داده است که این عملیات شامل حملات هدفمند علیه ایران است. پایگاه ها و تأسیسات گروه های تروریستی مستقر در سوریه و عراق در این راستا بر نکات زیر تأکید کنید:
1. در ساعات اولیه 16 ژانویه 2024، عملیات ضد تروریستی همزمان با پرتاب تعدادی موشک بالستیک به ویژه به تأسیسات داعش و حیات تحریر الشام، دو معروف، انجام شد. سازمان های تروریستی در شهر ادلب و اطراف آن. که در شمال شرقی جمهوری عربی سوریه اشغال کرده است. علاوه بر این، یک مرکز جاسوسی مورد استفاده گروه های تروریستی ضد ایرانی مرتبط با رژیم اسرائیل در اربیل در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفت. این مرکز به عنوان پایگاه اطلاعاتی و عملیات خرابکارانه در ایران مورد استفاده قرار می گرفت.
2. عملیات ضد تروریستی ایران در واکنش به حملات تروریستی اخیر در کرمان که منجر به شهادت بیش از 100 غیرنظامی بی گناه از جمله کودکان و زنان و مجروح شدن تعداد زیادی دیگر و گروه های تروریستی مرتبط با داعش شد، صورت گرفت. ممکن است مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. خوشبختانه حملات شنیع تروریستی در کرمان توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به شدت و به اتفاق آرا محکوم شد.
3- عملیات‌های ضد تروریستی جمهوری اسلامی ایران با هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های گروه‌های تروریستی و با رعایت کامل تعهدات بین‌المللی ایران به‌ویژه حقوق بشردوستانه بین‌المللی انجام شده است.
4. جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر تعهد قاطع خود به احترام کامل به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه تاکید می کند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد بر پایبندی خود به اهداف و اصول منشور ملل متحد تاکید می کند. علاوه بر این، ایران حقوق ذاتی خود را که توسط حقوق بین الملل به رسمیت شناخته شده است برای حفاظت از حاکمیت، امنیت ملی و شهروندان خود در برابر هرگونه تهدید یا حمله تایید می کند. این تعهد نشان دهنده عزم ایران برای حفظ منافع خود و حفظ صلح و امنیت در داخل مرزهای خود است.
اگر این نامه به عنوان سند شورای امنیت ضبط و توزیع شود، ممنون می شوم.

انتهای پیام/