پرپشت شدن ابرو + دلایل ریزش و درمان های طبیعی

برای مراقبت از ابروها، کافیست مقدار کمی وازلین برداشته و با استفاده از انگشتان، اطراف و روی ابروها را چرب کنید. بدین ترتیب ابروهای شما نرم می‌شوند و صاف و براق به نظر می‌رسند. اگر قصد دارید تاثیرگذاری بیشتری از این روش مشاهده کنید، بهتر است در هر هفته دو مرتبه این راهکار را مورد استفاده قرار دهید. سپس پس از بیدار شدن با آب گرم می‌توانید برای شستشوی ابروهای خود اقدام نمایید. انجام دادن این فرآیند در چند هفته و در هر روز یک مرتبه به شما کمک می کند تا برای تقویت ابرو بتوانید گامی بلند بردارید.

داروها و لوسیون های شیمیایی را دوربریزید و به سراغ داروهای گیاهی برای پرپشت شدن ابرو بروید. قطره بلفارول حاوی عصاره گیاه میرتوس (مورت) با ماده موثره میرتول است. میرتول دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که منجر به پاکسازی سطح پوست و رشه موها از عوامل میکروبی اعم از قارچ و باکتری می‌شود. همچنین میرتول باعث از بین رفتن التهابات ناشی از مصرف مواد شیمیایی و پاک کننده می‌گردد. سرم ابروی احیا کننده سریتا محصولی از برند ایرانی سریتا است که به لطف بهره مندی از ترکیبات منحصر به فرد، به افزایش استحکام و ضخامت ابروها کمک می کند.

اگر اهل استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی باشید، حتما با خواص فوق العاده روغن بادام برای سلامت پوست و مو آشنایی دارید. این روغن حاوی مواد مغذی برای پوست و فولیکول‌های مو است و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند. البته توجه داشته باشید که دو نوع روغن بادام تلخ و شیرین وجود دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند. برای پوست از روغن بادام شیرین و برای مو و مژه و ابرو از روغن بادام تلخ استفاده کنید. می‌توانید به روغن بادام عسل هم بیافزایید و شاهد تغییرات چشمگیری در پرپشت شدن مژه ها و بلندتر شدن آن‌ها بعد از سه روز باشید. یک روش پرپشت کردن مژه استفاده از محصولاتی است که از ژله نفتی تهیه شده‌اند مانند وازلین.

افرادی که مبتلا به سرطان هستند و شیمی درمانی انجام می دهند نیز ممکن است ابروهای خود را از دست بدهند. به شدت معتقدیم که استفاده از اسانس رزماری به طور مرتب باعث تقسیم سلولی و گردش خون، و در نتیجه منجر به رشد مو می شود این اسانس، از مدتها قبل برای مراقبت از مو استفاده شده است. با پیشرفت علم مدرن، بسیاری از مطالعات ارزشمند نشان داده اند که روی ،نقش مهمی در تحریک رشد ابرو دارد برخی از غذاهای غنی از روی، شامل؛ مرغ، گوشت قرمز، ماهی قزل آلا، شیر، ماست و کدو تنبل می باشد. علاوه بر اضافه کردن این غذاها به رژیم منظم غذایی خود، شما همچنین باید هر روز به اندازه کافی آب بنوشید. به طور خاص، اسیدهای چرب امگا 3 یکی از سالمترین چربیها هستند با این حال، شما نیاز به اضافه کردن مکمل غذایی امگا 3 دارید، زیرا بدن شما نمی تواند این اسید راتولید کند. برای انجام این کار، برخی از غذاها مانند ماهی آزاد، ماهی سالمون، ماهی تن، دانه کتان، گردو و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج میل کنید.

مصرف انواع مکمل ها برای رفع کمبود ویتامین، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه به شما این امکان را می‌دهد که از ریزش ابروها بتوانید جلوگیری کنید. برای گرفتن نتیجه دلخواه هفته ای یکبار این کار را تکرار کنید. روغن رزماری سرشار از آنتی اکسیدانهایی است که در مقابله با آسیب رادیکالهای آزاد و تقویت رشد مو کمک می کند.

از روغن کرچک و روغن زیتون هم در کنار آن ها استفاده کنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. این ویتامین ها را روی ابروها بزنید، ماساژ دهید و اجازه دهید سی دقیقه روی آن ها بمانند. از کورتیکواستروئیدها برای جلوگیری از التهابات پوستی، اگزما، درماتیت و کاهش آلوپسی که عوامل تأثیرگذار در ریزش و جلوگیری از پرپشت شدن ابرو و مژه هستند، به‌صورت موضعی یا تزریقی استفاده می‌شود. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این روش تأیید پزشک متخصص لازم است چرا که عوارض جانبی به دنبال دارد.

سپس صبح که بیدار شدید، آن را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید. در این قسمت قصد داریم به انواع نحوه پرپشت کردن ابرو با استفاده از روغن‌ها و مواد خانگی بپردازیم که رایج‌ترین روش‌ها در مبحث چگونگی پرپشت کردن ابرو هستند. 2- این آب را به ابروهای خود بزنید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

با این حال بد نیست بدانید که به صورت علمی، ماساژ دادن ابروها در تقویت آنها بسیار موثر است. با ماساژ دادن ابروها می توانید در این نواحی موجبات تقویت گردش خون را فراهم کنید. سعی کنید روزانه چند دقیقه به آرامی روی به ماساژ دادن ابروهای خود بیاورید. همان‌گونه که بیان کردیم روش های مفید و موثری برای تقویت ابرو می توانید به راحتی در خانه پیگیری نمایید.

مشکلات پوستی یکی از راه هایی است که از پرپشت شدن مژه و ابرو ها جلوگیری می کند. التهاب‌ها و مشکلات پوستی در نزدیکی چشم‌ها می‌تواند دلیل ریزش موهای این نواحی باشد. معمولا بیماری‌هایی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و همچنین درماتیت تماسی که اغلب واکنش پوست بدن در برابر ابزار اصلاح موهای زاید است، باعث پوسته پوسته شدن و خارش این قسمت‌ها می‌شود. برای جلوگیری از ریزش بیشتر ابروهای‌تان به هیچ عنوان به طور مداوم پوست‌تان را نخارانید. داشتن ابروهای پرپشت، زیبا و تیره به عنوان یکی از خواسته های بانوان همواره مورد توجه قرار گرفته است.