پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟ هوشمندنت پاور کامپیوتر چیست؟وظیفه پاورچیست؟

پاورهای جدید و مدرن یک فن 12 × 12 سانتی متری دارند که به راحتی باعث خنک کردن قطعات خواهند شد. چنین اتفاقی نه‌تنها باعث می‌شود تنظیم جریان برق اصلی برای پاور دشوار شود، بلکه می‌تواند آسیب دیدن قطعات داخلی پاور را نیز به دنبال داشته باشد. حداکثر سطح بهره‌وری  بهترین برند پاور کامپیوتر در سطح 40 تا 80 درصد خواهد بود.

  • قطعه سیاه‌رنگ نمایش‌داده‌شده که با چسب به قطعه فلزی زیر خود متصل شده، یکسوساز پل است (قطعه فلزی زیر این قطعه نقش هیت‌سینک را دارد و برای کاهش دما استفاده می‌شود).
  • این گونه می توانید پاوری را انتخاب کنید که حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد بالاتر از توان مصرفی سیستم قدرت دارد.
  • برنامه Sidebar Diagnostics یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای تست منبع تغذیه کامپیوتر محسوب می‌شود.
  • به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که انتخاب منبع تغذیه را به عنوان آخرین مرحله از خرید قطعات یک سیستم کامپیوتری در نظر بگیرید.

دلیل این موضوع، به انتقال ناپایدار انرژی الکتریسیته از پاور به سایر اجزا ارتباط دارد. قطع و وصلی در پروسه‌ی انتقال انرژی موجب سوختن خازن‌ها، آی‌سی و مقاومتِ هر یک از قطعات سخت افزار می‌شود. خوشبختانه، تسترهای اختصاصی پاورها چندان گران قیمت نبوده و با یک بودجه‌ی ۲۰ دلاری می‌توانید تسترهایی را برای کار خود خریداری کنید. شما تنها کافی است کابل دستگاه تستر را به پریز برق متصل کرده، پاور کامپیوتر را روشن کرده و اطلاعاتی که روی صفحه نمایش دستگاه تستر نمایان می‌شود را بخوانید. 8 ) مهمترین قسمتی که از نظر ظاهری می توان یک پاور مناسب را شناخت، ارتفاع ترانس های به کار برده شده در مدار داخلی آن می باشد.

منبع تغذیه کامپیوتر ایسوس مدل Asus ROG THOR 1000P2 GAMING

استفاده از برق AC برای کامپیوتر امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل استفاده از پاور ضروری است. توصیه می‌شود همراه منبع تغذیه ای با توان بیشتر از توان موردنیاز فعلی خود خریداری کنید تا در صورت ارتقا سیستم (برای مثال خرید یک کارت گرافیک جدید) به مشکل چندانی برنخورید. اگر محصولات بالارده و پر مصرفی استفاده می‌کنید حتما به نوسانات توان و کیفیت پارو خود اهمیت بیشتری دهید. اهمیت این قطعه برای سیستم به حدی زیاد است که اگر مشکلی در تامین برق از سوی این قطعه پیش آید احتمال سوختن قطعات داخل کیس وجود دارد.

محصولات پیشنهادی

پاور مهم ترین قطعه در توزیع برق در کامپیوتر است و ضعف یا عدم توانایی دقیق در انجام این کار، می تواند باعث سوختن قطعات مهمی مثل پردازنده و کارت گرافیک شود. بنابراین توصیه می کنیم که در هنگام خرید پاور مدلی را انتخاب کنید که توان بیشتری از توان مورد نیاز قطعات داشته باشد و نیز از برند هایی پاور خود را انتخاب کنید که در بازار معروف و شناخته شده هستند. از جمله این برند ها کولر مستر (Cooler Master)، دیپ کول (DeepCool)، ترمالتیک (Thermaltake) و کمپانی ایرانی گرین (Green) هستند که با کیفیت خود توانسته اند اعتماد کاربران را کسب کنند.

از بازدهی و وات محصولات مختلف گرفته تا سیستم خنک کننده و سیستمهای حفاظتی آنها. اگر قصد خرید اینترنتی بهترین برند پاور کامپیوتر را دارید، فروشگاه اینترنتی مبیت، یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. شما می‌توانید نقد و بررسی تخصصی محصولات مورد نظر خود را در سایت مبیت مطالعه کنید تا مشخصات و امکانات هر کالا را به طور دقیق متوجه شوید و با در نظر گرفتن قیمت‌ها، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. پس از خرید نهایی، مبیت محصول مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن، درب منزل به شما تحویل خواهد داد.