وزیر خارجه پاکستان با دستور و ممنوعیت آمریکا در رابطه با ایران موافق نیست

وزیر خارجه پاکستان با دستور و ممنوعیت آمریکا در رابطه با ایران موافق نیست

وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به این کشور را مثمر ثمر خواند و هشدار آمریکا درباره روابط تجاری اسلام آباد و تهران را نادیده گرفت و گفت: پاکستان نمی تواند مشمول دستور و تحریم باشد و اسلام آباد فقط تصمیمات خود را می گیرد. بر اساس منافع خود

به گزارش ایسنا، اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه هشدارهای آمریکا در خصوص روابط تجاری با ایران به ویژه در زمینه پروژه خط لوله گاز مشترک دو کشور را نادیده گرفت و گفت: نمی توان به پاکستان دستور انجام این کار را داد. . ممنوع بود و این دولت در تصمیمات خود فقط منافع خود را در نظر می گیرد.

روزنامه پاکستانی دان در این باره نوشت: دار در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد در پاسخ به سوالی درباره این پروژه گفت: ما باید مراقب منافع خود باشیم و تعهدات خود را در نظر داشته باشیم و دولت باید منافع پاکستان را در نظر بگیرد. به حساب آوردن.” در مورد آنچه که می خواهیم انجام دهیم، چه زمانی و چگونه تصمیم می گیریم، صرف نظر از اینکه آمریکا و کشورهای دیگر چه می گویند.

وی افزود: ما نمی توانیم امر و نهی کنیم و به هیچکس اجازه ایجاد مانع نمی دهیم. پاکستان یک کشور مستقل است و همانطور که ما به استقلال سایر کشورها احترام می گذاریم، انتظار داریم دیگران نیز به استقلال پاکستان احترام بگذارند.

در پی سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به پاکستان که شامل امضای تفاهم نامه ها و تفاهم نامه های همکاری در بسیاری از زمینه ها بود، واشنگتن نسبت به خطر اعمال تحریم ها علیه کسانی که با ایران تجارت می کنند، هشدار داد.

اسحاق دار گفت که پاکستان بر اساس نتایج تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته وزیر خارجه پاکستان، سفر رئیس جمهور به این کشور “بسیار سازنده” بوده است.
وی همچنین گفت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد و دولت در این ماه تاریخ آن را خواهد دانست.

اسحاق دار گفت که در آخرین نشست سازمان همکاری اسلامی، او خواستار آتش بس فوری، گشایش کریدور بشردوستانه در غزه و اجرای راه حل «دو دولت» در مرزهای 1967 برای حل مسئله فلسطین شد. موضوع. .

انتهای پیام/