وزیران خارجه ایران و نیکاراگوئه در نیویورک دیدار و گفت وگو کردند  

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با دنیس مونکادا  وزیرخارجه نیکاراگوا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیشرفت های انجام شده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست نیکاراگوا  و مرور روند همکاری های جاری تاکید کرد: در چارچوب سیاست خارجی متوازن ، سیاست ایران در امریکای لاتین و از جمله نیکاراگوا بر توسعه و تعمیق همکاری ها و اجرایی کردن تفاهمات متمرکز است. 

وزیر خارجه نیکاراگوا  نیز در این دیدار با تاکید بر مقابله با یکجانبه گرایی و هر گونه هژمونی ، بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد. 

وزیر خارجه نیکاراگوا ضمن با اهمیت خواندن پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف علم ، فناوری، دفاعی و توسعه همه جانبه بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق بخشیدن به همکاریها در حوزه های گوناگون و مسایل  منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به نیویورک سفر کرده است، در ادامه دیدارهای فشرده خود با وزیر خارجه نیکاراگوئه در محل اقامتش دیدار و گفتگو کرد.

وزرای خارجه ایران و نیکاراگوئه همچنین  برنامه های دو طرف برای توسعه مناسبات را بررسی و بر همکاری دو کشور در توسعه اقتصاد ملی تاکید کردند.



منبع