وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام کرد

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه اعلام کرد 6 فرد و 5 نهاد مرتبط با ایران را تحریم می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزارت خزانه‌داری آمریکا در به‌روزرسانی فهرست اتباع تحریم‌شده خود، اعلام کرد که افراد جدید مشمول تحریم، شهروندان ایرانی هستند و گفته می‌شود که با فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرتبط هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: آمریکا در واکنش به عملیات سایبری اخیر، تحریم‌هایی را علیه بازیگران سایبری مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرده است که طی آن، آنها تصاویر کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی ساخت شرکت اسرائیلی Unitronics را هک و منتشر کردند. ”

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خزانه داری در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که چهار مورد از نهادهای تحریم شده با یک شبکه خرید برنامه موشک های بالستیک و پهپادهای ایران مرتبط هستند. در این بیانیه آمده است که نهاد دیگر با فروش میلیون‌ها دلار کالا به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مرتبط بوده است. در این بیانیه همچنین آمده است که چهار شرکت از پنج نهاد شامل شرکت نفت چین، شرکت تجاری Advantage و شرکت بازرگانی بین‌المللی FY در چین مستقر هستند. در این بیانیه ادعا شده است که «تکثیر تسلیحات ایرانی از جمله پهپادها و موشک‌هایی که سربازان آمریکایی را هدف قرار می‌دهند» تهدیدی حیاتی برای ثبات منطقه است. بر اساس این بیانیه، ایالات متحده در استفاده از همه ابزارهای موجود «برای ایجاد اختلال در شبکه‌های عرضه غیرقانونی که اجزای سیستم‌های تسلیحاتی را فراهم می‌کنند» تردید نخواهد کرد.

انتهای پیام/