هیئت پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد

هیئت پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد

هیات پارلمانی ایران در حاشیه مجمع آسیایی با هیات های پارلمانی برخی کشورها مانند فلسطین، بنگلادش، سوریه و نایب رئیس مجلس قطر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، چهاردهمین نشست اتحادیه پارلمانی آسیا (APA) با حضور 25 کشور بحرین، عراق، مالدیو، عمان، عربستان سعودی، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، آذربایجان، فلسطین برگزار شد. ، روسیه، قطر و پاکستان. در باکو پایتخت آذربایجان توسط امارات متحده عربی، ایران، اندونزی، یمن، سوریه، چین، لائوس، بنگلادش، قبرس، هند، اردن و قزاقستان برگزار شد.

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران متشکل از جلیل رحیمی جهان آبادی و ابوالفضل عمویی در این نشست شرکت کردند و با هیئت های پارلمانی کشورهای مختلف دیدار کردند.

رحیمی جهان آبادی عضو گروه پارلمانی ایران در مجمع عمومی جوامع آسیایی در دیدار با هیئت پارلمانی فلسطین، نقطه نظرات شورای اسلامی را ضمن تبیین جنایت رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف فوری جنگ بیان کرد. در منطقه غزه، رایزنی درباره تحریم های اقتصادی رژیم صهیونیستی در مجالس کشورهای اسلامی و عربی مطرح شد.

هیئت پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد

در این دیدار با هیئت پارلمانی بنگلادش در مورد روابط پارلمانی، وضعیت روابط اقتصادی و برخی مسائل سیاسی منطقه ای بحث و رایزنی صورت گرفت.

هیئت پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد

در دیدار هیات پارلمانی ایران و هیات پارلمانی سوریه، آخرین وضعیت غزه، ضرورت توافق برای توقف جنگ، وضعیت روابط اقتصادی دوجانبه و برخی مسائل سیاسی منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت پارلمانی ایران بر توقف فوری جنگ در غزه تاکید کرد

هیئت پارلمانی ایران با حمده بنت حسن عبدالرحمن، معاون رئیس مجلس نمایندگان قطر دیدار و گفتگو کرد. رحیمی جهان آبادی در این دیدار با ابراز خوشحالی از روابط سازنده و مثبت ایران و قطر، از مواضع قطری ها در قبال غزه قدردانی کرد و خواستار همکاری بیشتر پارلمانی و سفر نایب رئیس مجلس قطر به تهران شد.

هیئت پارلمانی ایران بر توقف <a href=فوری جنگ در غزه تاکید کرد” height=”192″ src=”https://cdn.isna.ir/d/2024/02/24/3/62933340.jpg?ts=1708763120173″ width=”424″/>

وی همچنین بهبود روابط ایران و عربستان و تلاش برای بهبود روابط با اردن و مصر را فرصتی مناسب برای گسترش روابط همه جانبه ایران با جهان عرب دانست و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای عربی مانند قطر نیز روابط سازنده ای داشته باشند. . و دید مثبت.

نایب رئیس مجلس قطر ضمن انتقاد از جنایات اسرائیل، آمادگی خود را برای هماهنگی بیشتر مجالس اسلامی علیه رژیم صهیونیستی و همچنین علاقه پارلمان قطر به افزایش همکاری پارلمانی با ایران اعلام کرد.

انتهای پیام/