همکاری امنیتی ایران و روسیه بر اساس رایزنی با احمدیان و پاتروشف است

همکاری امنیتی ایران و روسیه بر اساس رایزنی با احمدیان و پاتروشف است

شورای عالی امنیت ملی روسیه از دیدار دبیر شورای امنیت ملی این کشور با همتای ایرانی خود در مسکو خبر داد و محورهای کلی رایزنی آنها را مشخص کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای امنیت ملی روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و علی احمدیان همتای ایرانی وی در مسکو دیدار و درباره همکاری های امنیتی و اقتصادی گفت وگو کردند. و روابط دو کشور. دو کشور و سایرین در مورد موضوعات موجود در دستور کار دوجانبه گفتگو کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: طیف گسترده ای از موضوعات همکاری امنیتی روسیه و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این گفتگوها بر تعامل میان شوراهای امنیت ملی، نهادهای پلیس و سرویس های اطلاعاتی دو کشور متمرکز بود. به موضوع مبارزه با تروریسم، مسائل اطلاعات امنیتی، مشکلات تامین امنیت اقتصادی ایران و روسیه تحت فشار تحریم های کشورهای غربی و همچنین مبارزه با مداخله خارجی در امور این کشورهای مستقل توجه ویژه ای شد.

دو طرف همچنین تاکید کردند که روابط روسیه و ایران در حال تقویت و رسیدن به سطوح جدیدی در همه زمینه ها است.

در بیانیه مذکور، ارتقای یک توافق جامع جدید و بلندمدت مورد بحث قرار گرفت. همچنین تاکید شد که انعقاد این سند مهم منجر به توسعه بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در همه زمینه‌ها خواهد شد.

پاتروشف و احمدیان ضمن تبادل نظر در مورد تحولات جهانی و منطقه‌ای، در مورد تماس‌های آینده بین منافع امنیت ملی دو کشور در سال 2024 نیز گفتگو کردند و در مورد برنامه دو کارگروه به توافق رسیدند.

انتهای پیام/