هدف از تشکیل جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی چیست؟

هدف از تشکیل جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی چیست؟

به گزارش نورنیوز، جلسات این شورا معمولاً در روزهای اول هفته تشکیل می شود و از این رو برگزاری جلسه پنج شنبه در دو نوبت صبح و عصر نشان دهنده اهمیت ویژه ای است که سازمان امنیت ملی برای امنیت ملی قائل است. موسسه، نهاد. حادثه اخیر و روابط جمهوری اسلامی ایران و پاکستان معتقد است.

گروهک تروریستی جیش الظلوم با ایجاد پادگان های نظامی و آموزشی در مناطق خالی از سکنه کوه های عمیق پاکستان، ضمن جذب و آموزش عوامل تروریستی، اقدامات تروریستی متعددی را در داخل ایران انجام داد که منجر به شهادت تعدادی از نظامیان شد. پرسنل، نیروهای امنیتی و شهروندان عادی.

به گفته اشراف اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در خصوص تحرکات این گروهک تروریستی، اطلاعات موثق حاکی از اجرای طرح های این گروهک برای انجام عملیات بزرگ تروریستی در مناطق شرقی ایران است.

بر این اساس، نیروهای مسلح کشورمان با انجام عملیات پیشگیرانه، بخش بزرگی از تأسیسات، تجهیزات و نیروهای متعلق به این گروهک را منهدم کردند.

یک مقام آگاه در خصوص اقدام متقابل پاکستان در قبال عملیات پیشدستانه ایران، با اشاره به اقدام متقابل پاکستان در قبال این عملیات گفت: برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه ها، این واکنش به دیوار مرزی ایران توسط چندین پهپاد کوچک انفجاری صورت گرفت و برخلاف عملیات ایران، برخی از شهروندان عادی پاکستانی ساکن در دیوار مرزی هدف این حادثه قرار گرفتند.

این مقام آگاه در خصوص جلسه روز پنجشنبه شورای عالی امنیت ملی افزود: سیاست قاطع جمهوری اسلامی این است که با تمام امکانات از چارچوب امنیت ملی کشور صیانت کند و بر این اساس در آینده هرگونه تحرک و تمهیدی صورت گیرد. . عملیات تروریستی از این دست قابل تحمل نخواهد بود

در همین راستا وزیران امور خارجه ایران و پاکستان نیز روز جمعه تلفنی گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو با اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با ایران در تمامی زمینه ها بر اساس اعتماد و همکاری متقابل بر ضرورت همکاری نزدیکتر در زمینه مسائل امنیتی تاکید کرد.

انتهای پیام/