نویسنده لبنانی: انگلیس منشأ همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم صهیونیستی است

نویسنده لبنانی معتقد است شجاعت ملت فلسطین به ویژه بعد از ناکامی رژیم صهیونیستی در تحقق اهدافی که در آغاز تجاوز به غزه اعلام کرده بود، این رژیم را به جنون و خودکشی رسانده و بر میزان وحشی‌گری‌های آن افزوده است.

به گزارش ایسنا، «حسین الدیرانی» نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی در پاسخ به سوالاتی پیرامون فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی روز شنبه ایشان در خصوص تحولات اخیر در فلسطین و غزه و حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا و انگلیس از رژیم صهیونیستی گفت «آمریکا مادر تروریسم و انگلیس مادر همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم سفاک صهیونیستی است. لندن تا به امروز در حمایت سیاسی و نظامی از این رژیم خون‌ریز پیشتاز بوده است».

الدیرانی همچنین اظهار داشت: استفاده دولت آمریکا برای پنجمین بار از زمان آغاز تجاوز از حق وتوی خود در شورای امنیت برای جلوگیری از برقراری آتش‌بس در غزه بیانگر مشارکت مستقیم واشنگتن در این کشتار تاریخی و دلیل آن بسیار روشن است. زیرا شکست رژیم صهیونیستی شکستی اجتناب ناپذیر برای آمریکا تلقی می‌شود و این کشور در تجاوز و شکست شریک رژیم صهیونیستی است.

وی علت تخریب و ویرانی‌های وحشیانه و فراگیر در غزه را به‌خاطر «گرفتن انتقام هیبت درهم شکسته این دشمن شکست‌خورده» دانست.

نویسنده لبنانی: انگلیس منشأ همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم صهیونیستی است
حملات رژیم صهیونیستی به غزه

در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند که پیروزی بزرگ ملت فلسطین و مقاومت در افشای ماهیت ادعاهای حقوق بشری دروغین غرب و آمریکاست، به‌طوری که آبروی آمریکا ریخته شده و نقاب از چهره تمدن غرب افتاده است. موضع شما در این‌باره چیست؟ پیروزی بزرگ ملت فلسطین از دیدگاه شما چیست؟

مقام معظم رهبری با دیده بصیرت می‌نگرند و جهان اسلام به نور هدایت، سخنان و بیانات ایشان منور می‌گردد و ایشان قطب‌نمای آزادگان و انسان‌های شریف هستند. از سخنان و رهنمودهای ایشان به پیروی از راه حق با همه سرفصل‌های دینی، اعتقادی و سیاسی جهانی آن هدایت می‌جوییم. ایشان در آخرین سخنرانی خود در دیدار با جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان درباره تحولات جنگ خصمانه تروریستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه صحبت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حجم جنایت و تروریسم صهیونیستی را که از نظر وحشی‌گری، جنایت، ویرانی، ترور و کشتار کودکان و زنان بی‌سابقه است تشریح کردند. هر انسان زنده‌ای هدف این دشمن وحشی سفاک صهیونیستی است که توسط کشورهای شرور غربی حمایت می‌شود و در راس آن‌ها و  مادر تروریسم جهانی، ایالات متحده آمریکاست. از سوی دیگر ایشان از مقاومت، صبر و شجاعت مردم فلسطین که جهان را متحیر کرده سخن گفتند؛ شجاعتی که باعث شد دشمن پس از ناکامی در رسیدن به اهدافی که در آغاز تجاوز به غزه اعلام کرده بود به جنون و خودکشی برسد و این شکست بر میزان جنون آن برای وحشی‌گری‌ و کشتارهای روزانه بیشتر علیه مردم فلسطین که به صورت زنده در سطح جهان مشاهده می‌شود می‌افزاید و احساسات میلیون‌ها انسان آزاده جهان را برانگیخته و انقلابی را علیه رژیم صهیونیستی و دولت وحشی آمریکا که تشنه ریختن خون کودکان و زنان بی‌گناه است، ایجاد کرد و نقاب از چهره شنیع آمریکا بر زمین افتاد.

نویسنده لبنانی: انگلیس منشأ همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم صهیونیستی است
هدف قرار گرفتن صهیونیست‌ها در غزه

پیروزی بزرگی که مردم فلسطین در این حماسه سرنوشت‌ساز تاریخی کسب کردند، درهم شکستن هیبت و حیثیت رژیم صهیونیستی و قدرت نظامی آن است که از تار عنکبوت ضعیف‌تر شده است. هفتم اکتبر آغاز آن بود و ورود ارتش اشغالگر صهیونیستی به داخل نوار غزه پایانی خواهد بود بر آنچه از قدرت این رژیم وحشی تروریست باقی مانده است. فریادهای سربازان آن و فرار آن‌ها از رویارویی با رزمندگان مقاومت در غزه و تیراندازی در سر آن‌ها موجب ایجاد شوک، وحشت و هیستری در درون رژیم تروریست نژادپرست وحشی ایجاد کرد.

مقاومت افسانه‌ای مردم فلسطین که با وجود وحشت آوار بر سرشان، ماندن و مقاومت کردن در سرزمین خود را برگزیدند و از آوارگی و کوچانده شدن خودداری کردند و بقا یا شهادت را برگزیدند باعث شد دشمن نسبت به مردم فلسطین وحشیانه‌تر عمل کند و این پیروزی دیگری است که این ملت بزرگ به ثبت رسانده است.

یکی دیگر از پیروزی‌های جهانی برای مردم فلسطین، چرخش جهانی به سوی یاری مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی، آمریکا و همه کشورهای حامی تجاوزگری‌های آن پس از مشاهده قتل عام و وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه است که ما مشاهده می‌کنیم. بهای این پیروزی‌ها، نهرهای خون شهدای زنده بود که نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و ویرانی وحشیانه فراگیر به‌خاطر انتقام گرفتن از حیثیت از دست رفته این دشمن شکست‌خورده است.

نویسنده لبنانی: انگلیس منشأ همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم صهیونیستی است
حسین الدیرانی، نویسنده و تحلیلگر لبنانی

رهبر انقلاب فرمودند که امروز هیچ‌کس در جهان میان رژیم صهیونیستی و آمریکا یا انگلیس تفاوتی نمی‌گذارد. امروز از حمایت بی‌قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی زیاد می‌شنویم. در مورد نقش انگلیس در این جنگ بیشتر توضیح دهید و اینکه موضع شما درباره علت برجسته کردن نقش این کشور در میان کشورهای غربی و قرار دادن آن در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی چیست؟

بله همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند، امروز هیچ کس در جهان میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس به دلیل حمایت تمام‌قد و بی‌قید و شرط از این رژیم صهیونیستی و چراغ سبز نشان دادن به آن برای انجام هر کشتار و ویرانی فراگیری که دلش می‌خواهد، فرقی نمی‌گذارد. اظهارات اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در مورد ناراحتی آنها از  هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه تنها یکی از حلقه های ریاکاری سیاسی جهانی این جنایتکاران است. این اظهارات برای فرار از مسئولیت بزرگی است که بخاطر حمایت گسترده سیاسی و نظامی آن‌ها و تجهیز دشمن صهیونیستی به تمام سلاح‌های کشتار جمعی جهت استفاده علیه مردم فلسطین در غزه بر عهده آن‌هاست و حتی اینکه این دشمن از سوی برخی از کشورهای عربی و اسلامی حمایت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی دریافت می‌کند و این در برابر مردم آن‌ها عیان شده است، بی‌آنکه وجدان انسانی، دینی یا اخلاقی آن‌ها را بیدار کند.

در مورد نقش انگلیس که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، این کشور مادر همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود این رژیم سفاک است که صهیونیست‌ها را از سراسر جهان در فلسطین جمع و آن‌ها را قادر به اشغال آن، هتک حرمت مقدساتش، کشتن و آواره کردن مردمش، غصب سرزمین و بیرون راندن و کوچاندن آنها از خانه و کاشانه‌هایشان کرد. انگلیس تا به امروز در حمایت سیاسی و نظامی از این رژیم سفاک پیشتاز  بوده است. این کشور همچنین سیاست سرکوب و شکنجه را علیه همه کسانی که از مسئله فلسطین حمایت و در برابر رژیم غاصب مقاومت می‌کنند، اعمال و از یهودی ستیزی به عنوان دستاویزی برای سرکوب آزادی عقیده و بیان استفاده می‌کند.

نویسنده لبنانی: انگلیس منشأ همه مصیبت‌ها و مسئول اصلی وجود رژیم صهیونیستی است
بازدید وزیر خارجه انگلیس از شهرک‌های صهیونیستی نزدیکی غزه

موضع شما درباره پنجمین وتوی آمریکا و مشارکت واشنگتن با اسرائیل در این کشتار چیست؟ آمریکا با تداوم این جنگ به دنبال کسب چه منافعی است و چرا بر حمایت از کشتار اصرار دارد؟

استفاده دولت آمریکا برای پنجمین بار از آغاز تجاوز از حق وتوی خود در شورای امنیت که برای درخواست آتش‌بس در غزه بود، بیانگر مشارکت مستقیم در این کشتار تاریخی است و دلیل آن بسیار روشن است. زیرا شکست رژیم صهیونیستی شکستی اجتناب‌ناپذیر برای آمریکاست. آن‌ها در تجاوز و شکست شریک هستند و به محض اعلام آتش‌بس و بدون تحقق اهداف خصمانه جنگ، پیروزی بزرگی برای ملت فلسطین و شکستی مفتضحانه برای رژیم صهیونیستی و آمریکا محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی با تمام زرادخانه عظیم نظامی خود وارد شد تا بدون محدودیت و قید و شرطی اسرای خود را بازگرداند و مقاومت اسلامی حماس و جهاد را نابود کند و پس از گذشت بیش از دو ماه و سه هفته تجاوز وحشیانه و خونین علیه نوار غزه به هیچ یک از این اهداف اعلام شده دست نیافت. همانطور که از روز اول این تجاوز انتظار پیروزی مقاومت را داشتیم، همچنان به پیروزی بزرگ ملت فلسطین که در راه خدا پیروز شده‌اند و خداوند پیروزی مومنان را بر خود مقدر کرده امید داریم.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100604358/%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3-%D9%85%D9%86%D8%B4%D8%A3-%D9%87%D9%85%D9%87-%D9%85%D8%B5%DB%8C%D8%A8%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85