نوار غزه و “دیگ رسوایی” برای غرب

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت سیاسی، اقتصادی، نظامی، مالی، حقوقی و بین المللی از رژیم صهیونیستی در حالی که این رژیم هویت نامشروع، تروریستی و متهم به جنگ است. جنایات نسل کشی و ناقضان حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی نمونه ای از بزرگترین و آشکارترین نقض حقوق بشر و رفتارهای غیردموکراتیک و دیکتاتوری در روابط بین الملل است.

به گزارش ایسنا، ناصر الکنانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، یادداشتی را با عنوان نوار غزه و شرم غرب در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

در اشعار فردوسی آمده است:

بزرگی فراتر از کلمات است
دویست کلمه چون نیمی از کار نیست

دموکراسی، حقوق بشر، حقوق بین الملل، صلح و امنیت بین المللی رایج ترین واژه های ادبیات دولتمردان کشورهایی است که خود را رهبران جامعه جهانی و معلمان دولت ها و دولت های جهان می دانند.

اما در نتیجه عملکرد این دولت ها در سراسر جهان، این سوال مکرر در افکار عمومی جهانی مطرح شده است که چرا این مدعیان در فضای بین المللی مانند دیکتاتورها عمل می کنند و تمام خواسته های خود را در جهان زیر پا می گذارند؟ تمرین؟! آنهایی که مدام از لزوم احترام به آرا و نظرات ملت ها می گویند چرا در فضای بین المللی دولت های مستقل را تحمل نمی کنند و به آراء و نظرات ملت ها و دولت ها که برخاسته از صدای مردم آنهاست، توجه نمی کنند. ? و حتی برای تنبیه و سرنگونی آنها تدابیری اتخاذ کند؟!

کسانی که از قوانین، قواعد و مقررات بین المللی صحبت می کنند، چرا قوانین و مقررات بین المللی را در مجامع بین المللی، محیط زیست و سیاست خارجی خود زیر پا می گذارند و ارزش های دموکراتیک و آرای اکثریت قریب به اتفاق کشورها چه در شورای امنیت و چه در شورای امنیت را نقض می کنند. چه چیزی را در مجمع عمومی سازمان ملل نادیده می گیرند؟!

حمایت از رژیم صهیونیستی اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی، مالی، حقوقی و بین المللی در حالی که این رژیم غیرقانونی، تروریست، متهم به جنایات جنگی و نسل کشی و ناقض حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی است، نمونه ای از این دست است. بزرگترین و آشکارترین نقض حقوق بشر. این رفتار غیردموکراتیک و دیکتاتوری در روابط بین الملل است و زورگویان محیط بین المللی نمی توانند خود را الگوی دموکراسی و احترام به حقوق بشر، حامیان و دلسوزان صلح و امنیت بین المللی بدانند و به دیگران عبرت دهند.

دولت‌ها و ملت‌های جهان جنگ‌های داخلی و تحمیلی زیادی را به یاد دارند که رهبران و سازنده‌های آن، همان دولت‌های خواستار حقوق بشر، رأی مردم، صلح و امنیت جهانی و قوانین و مقررات بین‌المللی بودند. عملکرد این گروه از کشورهای مدعی در جنگ شش ماهه نامتقارن علیه نوار غزه که در نتیجه نسل کشی رژیم صهیونیستی بیش از 31 هزار تلفات غیرنظامی برجای گذاشت، گویای روشنی و تصویری از گستردگی آن است. که این مدعیان به شعارهای خود پایبند هستند.

در حالی که افکار عمومی جهان از جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه خشمگین است و می‌خواهد برای جلوگیری از ادامه این جنایات و نسل‌کشی اقدامات پیشگیرانه انجام دهد، همان مدعیان و پرچم‌داران عادی حمایت از امنیت و صلح جهانی، حقوق بشر و بین‌المللی قوانین و مقررات مسئول هستند و تاکنون مانع از هرگونه تصمیم قانونی شده اند و یک مجری در مهم ترین نهاد امنیتی جهان علیه این رژیم است!

در طول شش ماه گذشته بر فلسطین و مردم مظلوم آن به ویژه زنان و کودکان این سرزمین چه گذشت و در 75 سال گذشته بر اثر اشغال، ظلم و هزاران غیرنظامی بر این سرزمین مقدس و مردم بومی آن چه گذشت؟ اینها جنایات شنیع غیرقابل بیانی است. رسوایی غرب نماد روشنی از خیانت به اعتماد است که مشخصه اکثر خواسته های غرب برای اصول اولیه انسانی و اخلاقی و همچنین قوانین و قواعد بین المللی و اصول مندرج در منشور ملل متحد است.

از حافظ الشیرازی علیه السلام:
برای آزمایش تجربه بوی خوبی می دهد
حتی آنهایی که بیهوش شده بودند سیاه شدند.»

انتهای پیام/