نماینده ایران در ژنو: دریاچه برم الوان به فهرست بین المللی کنوانسیون رامسر اضافه شد.

نماینده ایران در ژنو: دریاچه برم الوان به فهرست بین المللی کنوانسیون رامسر اضافه شد.

به مناسبت روز جهانی تالاب ها، هیات ایرانی در ژنو از اضافه شدن تالاب برم الوان به فهرست بین المللی کنوانسیون رامسر خبر داد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو روز جمعه به مناسبت روز جهانی تالاب ها با انتشار ویدئویی از تالاب های انزلی و برم الوان نوشت: کنوانسیون رامسر درباره تالاب ها. کنوانسیون در 11 بهمن 1350 در شهر رامسر ایران امضا شد. روز جهانی تالاب ها هر ساله در 2 فوریه جشن گرفته می شود و اکنون یک روز جهانی رسمی برای افزایش آگاهی از نقش حیاتی تالاب ها برای مردم و کره زمین است.

هیأت ایرانی در ژنو همچنین ایران را سرزمین تالاب‌های فراوان – که در برابر اثرات منفی تغییرات اقلیمی مقاومت می‌کنند – معرفی کردند و افزودند که پارم الوان که در جنوب غربی ایران و بین رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد، اخیراً در فهرست تالاب‌ها قرار گرفته است. بیست و ششمین تالاب ایران در فهرست کنوانسیون بین المللی رامسر.

من باید بگویم؛ کنوانسیون رامسر قدیمی ترین معاهده بین المللی است که بر حفاظت از طبیعت تالاب ها در جهان تاکید دارد. این معاهده مهم بین المللی در تاریخ 2 فوریه 1971 (13 بهمن 1349) در شهر رامسر تصویب شد و نام خود را از این شهر گرفت و در سال 1975 لازم الاجرا شد. بر اساس این معاهده، 158 کشور عضو موظف به تعیین، حفظ و نگهداری هستند. برای استفاده هوشمندانه از این منابع ارزشمند جهانی تلاش کنید.
انتهای پیام/