ممانعت تل آویو و واشنگتن مانع از پیوستن فلسطین به کنفرانس خلع سلاح شد

ممانعت تل آویو و واشنگتن مانع از پیوستن فلسطین به کنفرانس خلع سلاح شد

چهارمین اجلاس کنفرانس خلع سلاح به صحنه ای برای حمایت بیش از 20 کشور عضو کنفرانس از مردم فلسطین تبدیل شد و رژیم صهیونیستی و مهمترین حامی آن یعنی آمریکا مانع از برخورداری مردم فلسطین از حقوق خود شدند. . برای تعیین سرنوشت و حضور با ممانعت از شرکت ناظر فلسطینی در کنفرانس خلع سلاح، در جامعه بین المللی فعال شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايسنا، مهدي علي آبادي، معاون نماينده جمهوري اسلامي ايران در دفتر اروپايي سازمان ملل متحد در ژنو، در چهارمين اجلاس كنفرانس خلع سلاح كه به منظور تصميم گيري درباره مشارکت کشورهای غیرعضو در فعالیت‌های کنفرانس خلع سلاح 2024. وی به‌عنوان ناظر ضمن رد ادعای نماینده آمریکایی مبنی بر عدم صلاحیت فلسطین برای شرکت در کار کنفرانس خلع سلاح، تأکید کرد که «اسلام اسلامی جمهوری ایران به کثرت گرایی در کار کنفرانس خلع سلاح اهمیت زیادی می دهد و از مشارکت کشورهای غیرعضو در جلسات کنفرانس برای انجام وظایف خود استقبال می کند.

العبادی افزود: دولت فلسطین به عنوان یک کشور ناظر در سازمان ملل متحد و یکی از کشورهای عضو در اسناد مختلف بین المللی در زمینه خلع سلاح، حق ارائه درخواست برای شرکت در نشست های کنفرانس خلع سلاح را دارد. ” اما بار دیگر می بینیم که اعمال استانداردهای دوگانه توسط دولت هایی که ریاکارانه از فراگیری و کثرت گرایی حمایت می کنند، مانع مشارکت دولت فلسطین می شود.

کنفرانس خلع سلاح که شامل 65 عضو است، تنها هیئت مذاکره کننده چندجانبه برای انعقاد معاهدات بین المللی در زمینه خلع سلاح است. طبق رویه های این سازمان بین المللی، دولت های غیرعضو حق دارند درخواست خود را برای مشارکت در فعالیت های این سازمان مهم بین المللی اعلام کنند. با توجه به ضرورت دستیابی به اجماع در قطعنامه های کنفرانس تسلیحاتی، در مخالفت با آمریکا و رژیم صهیونیستی، فلسطین از شرکت در فعالیت های کنفرانس خلع سلاح در سال 2024 مستثنی شد.

نماینده ایران استدلال نادرست آمریکا مبنی بر اینکه فلسطین کشور مستقلی نیست و حق شرکت در نشست های کنفرانس خلع سلاح را ندارد قویا رد کرد و گفت: اکثریت قاطع اعضای سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و از حقوق این کشور حمایت کردند. ” آنها برای شرکت در جلسات بین المللی ثبت نام می کنند. تشکیلات خودگردان فلسطین عضو بسیاری از سازمان های بین المللی به ویژه معاهدات مهم خلع سلاح مانند کنوانسیون منع سلاح های بیولوژیکی و کنوانسیون منع برخی سلاح های متعارف است. رد درخواست فلسطین برای شرکت در کنفرانس خلع سلاح توسط رژیم های اسرائیل و آمریکا گام دیگری در جهت سلب حق تعیین سرنوشت و مشارکت مردم فلسطین در جامعه بین المللی است.

انتهای پیام/