مشاوره و تنظیم لایحه دفاعی برای هیات های حل اختلاف مالیاتی امیر ناصر مشاور مالی و مالیاتی | تکس مپ

مشاوره و تنظیم لایحه دفاعی برای هیات های حل اختلاف مالیاتی امیر ناصر مشاور مالی و مالیاتی | تکس مپ

به فردی متعهد و کار بلد در این زمینه که تخصص در این کار داشته باشد بسپارید. دفاع مالیاتی را می توانید به به شخصی بسپارید که از اصول و قوانین حقوقی به خوبی آگاه باشد. اگر حسابدار گروه مالی از این مهارت برخوردار باشد و تمامی ادارات حسابرسی، اظهارنامه ها و گزارشات مالی تحت نظر او انجام شده باشد، بهترین انتخاب برای انجام این کار می باشد. در غیر این حالت یک تیم متشکل از مشاورین حقوقی و حسابداران مؤسسات تشکیل دهید تا بتوانند به بهترین حالت از عهدۀ این امر مهم بر بیایند. همچنین وکیل شرکت در صورتی که اختیارات لازم برای دفاع مالیاتی از شخص حقوقی را دارا باشد می‌تواند با حضور در مراجع قانونی از حقوق مالیاتی شخص حقوقی دفاع کند. دفاع مالياتي بايد توسط فرد آشنا به قوانين و اصول حسابداري و كنترل دفاتر مالي، گزارشات و به طور كلي عمليات مالي مؤسسات انجام شود.

  • این گزارش مبنای صدور برگ تشخیص میزان مالیات پرداختی توسط مودی می باشد.
  • در نهایت در صورت قطعی شدن مالیات ،چنانچه موضوع در مرجع دیگری قابل طرح نباشد، مودی امکان طرح شکایت نسبت به مالیات قطعی شده نزد هیئت منتخب ماده 251 مکرر را خواهد داشت.
  • به این صورت که افراد می‌توانند تا 30 روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، باید مراتب اعتراض و طرح دعوای مالیاتی را به سازمان اعلام نمایند.
  • میتوانید یک حسابدار مالی که از این توانایی برخوردار باشد تمامی دفاتر حسابرسی، اظهارنامه ها و گزارش های مالی که زیر نظر مشاوره حقوقی انجام بشود بهترین گزینه است.
  • معمولا پس از آن که ممیز مالیاتی، اسناد و مدارک شرکت را بررسی کرده و برگه تشخصیص صادر می نماید، مؤدی تا یک ماه ( ۳۰روز) فرصت دارد تا چنان چه هرگونه اعتراض به این برگه دارد، به حوزه مالیاتی اعلام نماید.

می باشد بابت فروش زمین و یا خرید زمین مشارکتی می باشد که شریک بنده وجهی که باید به فروشنده پرداخت میکرد را به حساب بنده واریز کرد تا با سهم اینجانب یکجا به فروشنده پرداخت نمایم و مبایعه نامه و اسناد واریزی شریکم موجود می باشد. فلذا جهت جلوگیری از تضییع حقوق حقه مودیان و نیز برقراری عدالت مالیاتی خواهشمند است با بررسی دقیق و کارشناسانه نسبت به رفع تعرض مالیاتی اقدام فرمایید. بنا به اختیار حاصل از مفاد ماده ۱۹۱ ق.م.م و تفویض اختیار صورت گرفته از طرف ریاست محترم سازمان امور مالیاتی کشور، خواهشمند است جهت بخشودگی صد در صدی جرائم اعلام شده مساعدت های لازم را مبذول فرمائید . باید دادرسی مالیاتی و لایحه نویسی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید. دوره جامع دادرسیی مالیاتی و اصول لایحه نویسی به شما کمک می کند که صفر تاصد این مباحث را یاد بگیرید تا بتوانید در پرونده هایی که به شما ارجاع می شود موفق باشید و به درامد بیشتری برسید و به یک شخص متخصص در وکالت مالیاتی تبدیل شوید.

نحوه ثبت لایحه اعتراض مالیاتی

در مورد هایی وکیل بصورت یکسان با وقت رسیدگی به دو دعوا (کیفری و حقوقی) مواجه میشود. در این مورد ها به خاطر الزام قانونی ، وکیل باید به دعوای کیفری (دادگاه کیفری دو، کیفری) یک مراجعه نماید. و برای دادگاه حقوقی (مدنی) ، لایحه ای ( لایحه دفاع مالیاتی ) را بفرستد. باید مدارک و اسناد مالی را به‌صورت کامل تدوین و به لایحه اعتراضی ضمیمه کرده و به مراجع قانونی مربوطه ارائه دهید. اگر تمام اعضای هیئت‌مدیره شرکت با یکدیگر هم رای باشند و اسناد را به‌درستی در اختیار وکیل یا حسابدار قرار دهند، احتمال موفقیت شما در کاهش میزان عوارض مالی بیشتر خواهد بود. یکی از دیگر نکات ضروری برای تنظیم دفاعیه از مودی، استناد دادن شخص مودی و یا وکیل وی به قوانین مربوطه و نقطه نظراتی است که توسط شورای عالی و دیوان عدالت اداری تصمیم گیری شده است.

آخرین مطالب

شاید بهترین فرد برای چنین اموری، حسابداری باشد که به قوانین حقوقی آشنا است. این حسابدار باید دست بازی داشته باشد و تمام دفاتر حسابرسی، اظهارنامه‌ها و گزارش‌ها زیر نظر وی تهیه شود. مزیت استفاده از مدافع حقوقی این است که به جای فردی ناآگاه، فردی متخصص (و گاهی گروهی متخصص) پیگیر امور مالیاتی شما است و دفاع مالیاتی شما با چالش‌های جدی روبه‌رو نخواهد شد. باید یک مشاوره حقوقی که به قوانین حقوقی مالیاتی تسلط کافی داشته باشد. یک حسابدار مالی که از توانایی بالایی برخوردار باشد و تمامی دفاتر حسابرسی، اظهارنامه ها و گزارش های مالی که زیر نظر مشاوره حقوقی انجام میشود بهترین گزینه برای دفاع مالیاتی است. در تنظیم دفاعیه مالیاتی موضوع تصمیم اقدام یا مورد مالیاتی که مورد اعتراض است باید به طور دقیق مشخص و تصریح گردیده باشد.

رهبر حساب

از آن‌جا که این امکان وجود دارد که ماموران مالیاتی در تعیین و محاسبه مالیات دچار اشتباه یا خطا شده باشند، قانونگذار برای جلوگیری از تضییع حقوق مؤدیان، برای آن‌ها حق اعتراض قائل شده است. به این صورت که افراد می‌توانند تا 30 روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، باید مراتب اعتراض و طرح دعوای مالیاتی را به سازمان اعلام نمایند. سپس متناعتراض به برگ تشخیص مالیاتیمؤدیان از سوی سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار گرفته و زمانی جهت رسیدگی پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی اعلام می‌گردد. لایحه دفاعیه به نوشته‌ای می‌گویند که مؤدیان در دفاع از خود به مراجع حل اختلاف مالیاتی تسلیم می‌نمایند. در بسیاری از موارد، افراد نسبت به مالیات تعیین شده از سوی سازمان امور مالیاتی اعتراض دارند. این اعتراض بایستی در قالب یک نوشتار که از سوی شخص معترض تنظیم می‌شود، به سازمان امور مالیاتی تسلیم گردد.