محقق فلسطینی: اعتراضات دانشجویی نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

محقق فلسطینی: اعتراضات دانشجویی نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

این پژوهشگر فلسطینی معتقد است: ظهور جهانی دانشگاهیان پیامی بسیار قوی برای آمریکا و سیاست های استعماری و استکباری آن در برخورد با ملت های مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه دارد و اگر نسل جوان ابتکار عمل را به دست بگیرد. می تواند شرایط را تغییر دهد.

محمد جرادات، نویسنده و پژوهشگر سیاسی فلسطینی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران، درباره تظاهرات اخیر دانشجویان دانشگاه های آمریکایی که در حمایت از مردم فلسطین به ویژه غزه علیه جنایات رژیم صهیونیستی و جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد، گفت: در اعتراض به سیاست های آن اعتراضاتی که دانشگاه‌های آمریکایی شاهد آن بودند به دانشگاه‌های اروپایی و استرالیایی و دانشگاه‌های آسیا و جهان عرب و اسلام از جمله ایران و لبنان و حتی دانشگاه Birzeit در کرانه باختری فلسطین کشیده شد.

وی تصریح کرد: این دانشگاه ها در رونق جهانی خود حامل پیام بسیار قوی برای آمریکا و سیاست های استعماری و استکباری آن در برخورد با مردم مظلوم جهان به ویژه مردم فلسطین و غزه هستند که در معرض کشتار دسته جمعی قرار گرفتند. دست مردم جهان اسرائیل پس از حمله 7 اکتبر به مقاومت فلسطین؛ حمله ای که هدفش دفاع از مردم فلسطین و رسیدن به پیروزی آنها در برابر ظلم و ستم هفتاد و پنج ساله و در برابر اشغالگری رژیمی بود که حضور خود را بر فراز تپه های فلسطین اشغالی تثبیت کرد.

جرادت گفت: این اعتراضات و تحرکات دانشجویان در دانشگاه های آمریکا متعلق به نسل دهه بیست است. نسلی که به نظر می رسد به نخبگان و گروه سیاسی حاکم آمریکایی در سنا و کنگره و احزاب دموکرات و جمهوری خواه اعتماد ندارد و این نخبگان سیاسی اسیر لابی صهیونیستی شده اند.

وی ادامه داد: یکی از این سیاستمداران آمریکایی را دیدیم که اراده ای نداشت که به نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا بگوید: «آیا می دانستی اسرائیل هدیه ای از جانب خداوند است و وقتی در مقابل اسرائیل می ایستید، نفرین می شوید؟» این سیاستمدار آمریکایی به این شکل عجیب و وحشتناک از پرستش اسرائیل صحبت می کند.

محقق فلسطینی: اعتراضات دانشجویی نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

اعتراضات دانشجویی در آمریکا

این پژوهشگر فلسطینی تصریح کرد: بنابراین این جنبش دانشجویی آمریکایی که علیه سیاست های آمریکا قیام کرد، انتظار ندارد این نخبگان سیاسی تغییر موضع دهند، زیرا با اسرائیل به عنوان خدا برخورد می کنند و آن را خارج از منافع آمریکا می دانند. این افراد اسراییل را تاج جواهر تمدن غرب می دانند. بنابراین، این بیگانگی فرهنگی و بیگانگی سیاسی که نخبگان سیاسی در آمریکا، بخش‌هایی از اروپا، آلمان و انگلیس از آن رنج می‌برند، ریشه در بینش غرب و فرهنگ آن علیه ملت عربی و اسلامی دارد. بنابراین با ایران مثلاً به عنوان یک اشتباه وجودی برخورد می کنند. چرا؟ زیرا تابع سیاست اسرائیل در منطقه نیست و در مقابل سیاست آمریکا قرار دارد که می خواهد اسرائیل مقصد و مقصد همه سازش کنندگان و عادی سازی روابط و تامین کنندگان منافع آنها و اسرائیل باشد.

این نویسنده فلسطینی درباره آثار و نتایج این قیام دانشجویی آمریکایی گفت: جنبش آمریکا امروز در چند سطح فوایدی دارد و در صورت تشدید ممکن است به نتایج بیشتری برسد. این جنبش نتانیاهو، تیم او در تل آویو، بایدن و حتی ترامپ نامزد انتخابات را گیج کرده و همه را در مظان اتهام قرار داده است. اکثریت این نسل جدی می خواهند سیاست آمریکا را از تامین منافع رژیم اسرائیل و توقف جنایات در غزه دور کنند.

جرادت توضیح داد: این دانشجویان در ابتدای حرکت خود مطالبات ساده ای را مطرح کردند، به عنوان مثال از دانشگاه کلمبیا خواستند که تمام تحقیقات انجام شده توسط برخی از دانشجویان را به نفع وزارت جنگ رژیم اسرائیل که در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین است، متوقف کند. آنها می خواستند دانشگاهشان از شرکت هایی که با ارتش اشغالگر سر و کار دارند فاصله بگیرد، اما رئیس دانشگاه با وجود اینکه اصالتاً عرب بود، به پلیس اجازه ورود به محوطه دانشگاه را داد. دانشگاه ها.

محقق فلسطینی: اعتراضات دانشجویی نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است

محمد جرادات، تحلیلگر فلسطینی

وی افزود: 40 دانشگاه آمریکایی در چیزی مانند انقلاب و نهضت شرکت می کنند. این نمی تواند سیاست آمریکا را تغییر دهد، مگر اینکه قوه قضاییه مداخله کند و سیستم قضایی آمریکا نسبت به این قیام دانشجویی تعصب داشته باشد، یا به یک روند سیاسی انتخاباتی تبدیل شود که وضعیت سیاسی انتخاباتی را در مقابل حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه برای دادن تغییر می دهد.

این نویسنده فلسطینی در پاسخ به تاثیر این گونه تحرکات بر سیاست های آمریکا گفت: بله، این تحرکات می تواند موثر باشد. اما کسانی که دنیا را فقط از دریچه اسرائیل می بینند، چه بایدن باشد و چه ترامپ و احزاب آنها، قطعاً به این نسل جدید اهمیتی نمی دهند و بایدن دانشجویان دانشگاه خود را طوری مخاطب قرار می دهد که شما متوجه نمی شوید و این به مرحله ناپختگی سیاسی مرتبط است. بنابراین در این نسل یک جدایی ذهنی و یک شکاف بزرگ وجود دارد. نسل قدیم در آمریکا و این نسل جوان. اما اگر این نسل جوان بتواند ابتکار عمل را به دست بگیرد و واقعیت را تحمیل کند، شرایط می تواند تغییر کند، اما این نیاز به زمان دارد، تحرکات بیشتر و تحولات زیادی که ممکن است فراتر از جنبش سیاسی دانشجویی باشد.

انتهای پیام/