ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم

ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم

وزیر امور خارجه گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم و امیدواریم در دوره جدید شاهد توسعه و گسترش روابط تهران و رم باشیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، خانم پائولا آمادی سفیر جدید ایتالیا در تهران در آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و تجلیل کرد. یک کپی از آن پیام رسمی او

سفیر جدید ایتالیا در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط ایتالیا و ایران و همچنین ریشه های غنی فرهنگی و تمدنی دو کشور، برنامه خود را برای تعمیق و گسترش روابط دوجانبه تشریح کرد.

وی همچنین به موضع اتحادیه اروپا بر اساس توافقات بین المللی در محکومیت حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و موضع کشورش در مخالفت با ایجاد تنش و جنگ در منطقه و تعامل صریح اشاره کرد. وی بر نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در تامین ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با آرزوی موفقیت برای وی به عنوان سفیر جدید ایتالیا در تهران، به سوابق خوب و رو به رشد روابط دو کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برقراری هرگونه محدودیت در توسعه روابط با ایتالیا که امیدواریم در دوره جدید شاهد آن باشیم و با پیشرفت روابط بین دو کشور روابط تهران و رم در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری توسعه و گسترش یافت. زمینه های علمی، فناوری و فرهنگی.

ما هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با ایتالیا قائل نیستیم

حسین امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش با همه کشورهای جهان از جمله اروپا است.

انتهای پیام/