ما از همکاری همه همسایگان و کشورهای اسلامی به گرمی قدردانی می کنیم

ما از همکاری همه همسایگان و کشورهای اسلامی به گرمی قدردانی می کنیم

رئیس جمهور تقویت روابط با همسایگان را یکی از محورهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه همسایگان و کشورهای اسلامی برای همکاری که اولویت سیاست خارجی ماست به گرمی دست می دهد. تقویت تعامل سازنده و ارتقای منافع مشترک و متقابل با کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرگزاري دانشجو، آقاي ابراهيم رئيسي عصر امروز – پنجشنبه – در آستانه روز جهاني بيت المقدس با «سفيران و ديپلمات هاي كشورهاي اسلامي» ضمن ابراز خرسندي از حضور خود در اين محفل موسوم به قدس مقدس، ابراز خرسندي كرد. ماه. رمضان ماه ترویج نوع دوستی در پرتو خداجویی، روزه و نماز است و تدریس و تشریح کرد: هدف آیات نورانی قرآن کریم و پیام رسول گرامی اسلام هدایت مردم و همه بشریت است، اما خلق و خوی جسمانی و عوامل درونی و بیرونی، عده ای را از پذیرفتن ندای نجات بخش و حیات بخش حق باز می دارد.

با تأکید بر اینکه سعادت دنیوی و اخروی مردم در گرو توجه به پیام قرآن و دعوت رسول گرامی اسلام از جمله دستورات و توصیه های قرآن کریم و پیامبر اسلام است، و توجه به دیگران به ویژه در ماه مبارک رمضان و سیاست خارجی جمهوری را خواستار شد و ایران اسلامی را بر همین آموزه ها، دینی و قرآنی دانست.

رئیسی تقویت روابط با همسایگان را یکی از محورهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران از همکاری همه همسایگان و کشورهای اسلامی به گرمی استقبال می کند و اولویت سیاست خارجی ما تقویت روابط سازنده است. . تعامل و ترویج منافع مشترک و متقابل با کشورهای اسلامی.

رئیس جمهور با بیان اینکه بزرگترین مشکل منطقه و کشورهای اسلامی دخالت بیگانگان است، تصریح کرد: اگر کار به عهده خود کشورهای اسلامی بود، این کشورها به راحتی می توانستند مسائل منطقه ای و حتی منطقه ای و فرامنطقه ای را حل کنند. وی با تبادل نظر و تفاهم گفت: بیگانگان سیاست ها، نظرات و منافع خود را مقدم بر منافع کشورهای اسلامی می دانند و هرگز به فکر تامین سعادت و حل مشکلات مردم و کشورهای اسلامی نیستند.

رئیسی این روحیه و این رویکرد استکبار را ناشی از خود برتر بینی و استکبار بیگانگان دانست و گفت: استکبار بر اساس برتری و سلطه بر منطقه و کشورهای اسلامی است به گونه ای که این کشورها از انجام کاری ناتوان هستند. با منافع آنها سازگار است. منافع بدون نظر و اجازه آنها.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مستکبرین خواهان همکاری، همکاری و همدلی کشورهای اسلامی با یکدیگر نیستند و نزدیکی واقعی کشورهای اسلامی را به هیچ شکلی نمی پسندند و منفعت خود را در ایجاد اختلاف، گسترش تروریسم و ​​تروریسم می بینند. گسترش تروریسم نفرت و سلطه، ضمن تامین منافع کشورهای اسلامی در همکاری و تعامل واقعی با یکدیگر.

رئیسی اظهار داشت: اگر وحدت و آشتی بین کشورهای اسلامی با اتکال به خدا و اتکال به آیات نورانی خداوند محقق شده بود، امروز در فلسطین و غزه شاهد این همه ظلم و ستم و اعمال شنیع و ناقض قوانین بین المللی و اخلاقی هستیم. اصول. و اصول بشردوستانه و این همه جنایات وحشتناک و نسل کشی؟ او گفت: «در تاریخ به ندرت شاهد چنین جنایات ظالمانه ای علیه زنان و کودکان هستیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحلیل موضوع فلسطین از حوادث 16 مهر تحلیلی اشتباه است، گفت: تحلیل صحیح مسئله فلسطین بر محور تجاوز، ظلم، تجاوز، تخریب و اشغال 75 ساله صهیونیست ها است. وی افزود: مسئله فلسطین نباید نیمه راه تحلیل شود. امروز در گفت و گوی مسلمانان می خواهیم ببینیم وظیفه اسلامی ما در قبال این همه جنایت و این همه حقیر چیست و آیا این مشکل جز با اتحاد و اتحاد و همکاری و هم افزایی کشورهای اسلامی قابل حل است؟

وی با اشاره به اینکه تاسف آورترین چیز این است که این همه تجاوز، کشتار و خونریزی از سوی آمریکایی ها و برخی کشورهای غربی حمایت می شود، گفت: توجیه این حمایت ها چیزی جز همین روحیه استکبار ستیزی، سلطه طلبی، دوری از خدا نیست. و صرفاً به فکر منافع شخصی و نادیده گرفتن حق زندگی سایر افراد و افرادی که از سرزمین پدربزرگ و مادربزرگ و خانه خود دفاع می کنند.

رئیس جمهور با اشاره به روایاتی که در قرآن درباره سرنوشت ظالمان و ظالمان وجود دارد که نشان می دهد ظلم آینده ای نخواهد داشت، تصریح کرد: باطل ممکن است طولانی باشد، اما ماندگار نیست، باطل ممکن است طولانی شود، اما ماندگار است. ماندگار نیست.» اینها وعده ها و امیدهایی است که قرآن به بشریت داده است. درست مثل همان مادری که جانش با خاک یکسان شد و همه عزیزانش به شهادت رسیدند، اما در خرابه های غزه دستانش را به سوی آسمان بلند می کند و فریاد می زند: خدا خوب است و او بهترین پشتیبان است. آنچه امروز غزه را قهرمان می کند، توکل به خدا و توکل به آیات قرآن کریم است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان نباید به بیگانگان اعتماد کنند بلکه باید به خدا و اصل خود اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: امروز ما در کشورهای اسلامی دارایی های زیادی داریم و با اتحاد و یکپارچگی می توانیم در مقابل نظام سلطه بایستیم. مقاومت و استواری همان نسخه ای است که در منطقه موفق شد و پس از آن نیز موفق خواهد شد.

رئیسی وحدت و امنیت مسلمانان را امری بسیار مهم و مورد تاکید قرآن کریم دانست که توانایی ایستادگی در برابر نظام سلطه و رفع جنایات و اقدامات سازمان یافته علیه کشورهای اسلامی را دارد، گفت: این وحدت وجود دارد. می تواند در برابر جریان تروریسم و ​​خشونت بایستد. ناهنجاری های منطقه کند است و بسیاری از مشکلات را حل می کند.

ایشان با اشاره به بیان امام راحل در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه فلسطین اولین مسئله جهان اسلام است، آزادی بیت المقدس را نقطه اساسی دانست که می تواند همه مسلمانان را متحد کند و یکی از رموز مهم جهان اسلام است. مسئله جهان اسلام وی افزود: بیت المقدس امسال نه تنها مربوط به مسلمانان، بلکه برای همه وجدان های بیدار و واقعاً جهانی جهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه منفورترین رژیم امروز در همه کشورهای جهان رژیم صهیونیستی است و از نظر همه مردم جهان چه مسلمان و چه غیرمسلمان و از هر دین، مذهب و ملیت، رژیم صهیونیستی است. آمریکا حامی ظالم و ظالم و دولتی است که از زور باطل استفاده می کند و معلوم است که از آن برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده می کند و افزود: امروز نفرت از دشمنان ملت فلسطین مشکل همه است. مردم جهان، به نظر ما، اورشلیم امسال اورشلیم متفاوتی خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه آزادسازی قدس شریف اولین موضوع ماست که می تواند محور همفکری، همکاری و همراهی ما باشد، گفت: دشمن تصور می کرد با تحریم و تهدید می تواند جلوی جمهوری اسلامی را بگیرد اما این یک توهم نادرست است . ایران امروز دارای پیشرفت ها و توانمندی های فراوانی است که می تواند با توانمندی ها و توانمندی های کشورهای همسایه مبادله شود و زمینه را برای تامین منافع متقابل فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه امروز آمادگی بسیار بالایی برای همکاری بین کشورهای اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به گام های خوبی که در این زمینه برداشته شده است، تقویت تعاملات کشورهای اسلامی می تواند منجر به تقویت و تقویت جهان اسلام شود که مقدمات این امر فراهم شده است. در دسترس هستند.

رئیسی با بیان اینکه تقویت کشورهای اسلامی و اقتدار آنها را تقویت خود و همه کشورهای اسلامی می دانیم، خاطرنشان کرد: همچنین کوچکترین ناامنی در هر کشور اسلامی را ناامنی همه کشورهای اسلامی می دانیم. ما امنیت، صلح، آرامش و پیشرفت را برای همه ملت ها و کشورها و برای جهان اسلام دوست داریم و معتقدیم همکاری و همسانی تفکر کشورهای اسلامی می تواند موجب رشد، تمایز و پیشرفت کشورهای اسلامی شود.

رئیس جمهور عید سعید فطر را عید بزرگ همه مسلمانان دانست و ابراز امیدواری کرد که روز عید و روزهای آینده، روز پیروزی مردم مقتدر و مظلوم مسلمان غزه باشد و گفت: صهیونیست ها رژیم با همه تلاش ها و جنایت هایش تاکنون نیروی مقاومت نبوده است.تاسیسات نظامی سنتی او که تنها به خدا و ایمانش توکل می کند نتوانست به اهداف خود دست یابد و به همین دلیل از سر ناامیدی زنان و کودکان را می کشد. یا به ساختمان های دیپلماتیک حمله کنند.

وی افزود: امیدواریم سیاست همسایگی، روابط با کشورهای اسلامی و سیاست مقابله با یکجانبه گرایی، سیاستی موفق و مترقی برای جمهوری اسلامی ایران باشد و شما سفرا و دیپلمات ها پیام ایران را برسانید. وحدت. با کشورهای خود همدلی و همکاری کنید تا رژیم سلطه طلب و آمریکایی ها که سعادت مسلمانان را دوست ندارند و در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام مانده اند، همچنان شکست بخورند.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دفاع را حق مشروع همه جناح های مقاومت می داند و از جنبش مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و همه کشورهای اسلامی به شدت حمایت می کند، گفت: معتقدیم هرکس به مقاومت بپیوندد از جهان دفاع می کند. زمین معتقد است که باید از دفاع از خود، زنان و کودکان محافظت کرد و دین را در هر جای دنیا تشویق کرد.

انتهای پیام/