لغت نامه دهخدا دیکشنری آنلاین پارسی ویکی | kasrasaran

لغت نامه دهخدا دیکشنری آنلاین پارسی ویکی | kasrasaran

(حتی همین عبارت “ولو ” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.)
پس در انتخاب معادل انگلیسی “ولو ” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید. نکته 1– نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “ولو شدن” باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “ولو شدن” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “ولو شدن” نقش تعیین کننده ای دارد.

  • البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.
  • ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “ولو ” عبارت است از scattered about, spread out, همین الان این لینک را چک کنید unrolled.
  • (حتی همین عبارت “ولو شدن” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.)
    پس در انتخاب معادل انگلیسی “ولو شدن” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.
  • انواع ولوها جزو اجزای ضروری یک سیستم لوله‌کشی به شمار می‌روند که منجر به انتقال مایعات، گازها، بخارات، دوغاب‌ها و غیره می‌شوند.

این ولوها از دیسک توپی جهت توقف یا شروع جریان استفاده می‌کنند. اکثر ولوهای توپی از نوع سریع عمل می‌کنند که برای کارکردن سوپاپ نیاز به چرخش ۹۰ درجه دسته سوپاپ دارد. ولو توپی کوچک‌تر و سبک‌تر از ولو دروازه‌ای با اندازه و درجه یکسان است. ولوهای یک طرفه اتصالاتی هستند که از جریان برگشتی در سیستم‌های لوله‌کشی جلوگیری می‌کنند. در این نوع از ولوها فشار سیال عبوری از خط لوله منجر به باز شدن شیر می‌شود.

دیکشنری انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی

برای انتخاب ولو مناسب می‌بایست شناخت درستی از انواع آن‌ها داشت. به همین دلیل در این مقاله تلاش شده تا به بررسی انواع ولوها و طبقه‌بندی آن‌ها از لحاظ ساختار، عملکرد و شیوه باز و بسته شدن بپردازیم. ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود. تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند.

سوالات متداول ترجمه ولو شدن به انگلیسی

پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “ولو شدن” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود. 2- و ترجمه محتوایی عبارت “ولو شدن” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “ولو شدن” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “ولو شدن” می گویند. نکته 2– زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “ولو شدن” به انگلیسی منعکس شود. اگر نیاز دارید تا بدانید کلمه یا عبارت فارسی ولو به انگلیسی چی میشه حتماً مطالب این صفحه را مطالعه نمائید.

ولوهای کروی غالباً در سیستم‌های انتقالی استفاده می‌شوند که کنترل جریان و همچنین ممانعت از نشت سیالات بسیار ضروری است. ولو کروی نسبت به ولوهای دروازه ای مقاومت بیشتری در برابر نشت دارند و از آن‌ها گران‌تر هم هستند. ولو دروازه ای، یکی از متداول‌ترین انواع ولو در هر کارخانه فراوری و یا سیستم لوله‌کشی است.