قیمت پاور کامپیوتر نکست ⭐️ قیمت دقیق امروز

اکثر این PSU ها از نمای بیرونی مشکی استفاده می‌کنند و دارای چندین کابل از جمله کابل PCI-E هستند که برای کارت‌های گرافیک استفاده می‌شود. اما منبع تغذیه سفارشی ، سبک‌تر است و بدنه آنها معمولاً از آلومینیوم براق تشکیل شده است ، همانطور که در رایانه‌های شخصی از پیش ساخته Dell یا HP مشاهده می‌کنید. تولیدکنندگانی مانند Zebronics و Intex نیز این نوع منبع تغذیه را تهیه می‌کنند.

  • درگذشته به هنگام خرید پاور نیاز بود تا به محدوده کارکرد و همخوانی پاور با برق شهری دقت شود اما امروزه پاورها به‌صورت اتوماتیک خود را با برق شهری هماهنگ می‌کنند درنتیجه خرید راحت‌تر شده است.
  • تعدادی از این پاورها دارای استاندارد 80 PLUS پلاتین و تیتانیوم بوده و یک مدل از آنها هم دارای توان 1600 واتی است ولی برخی از ابتکارهایی که در پاورهای دیگر برندها به کار رفته مثل بدون فن شدن پاور در پاورهای برند EVGA دیده نمی‌شود.
  • باتری لپ تاپ های قدیمی، توانایی جدا شدن از لپ تاپ را داشتن و قابل تعویض بودند.
  • گاهی اوقات حتی در وب سایت نمی‌توانید متوجه شوید زیرا برخی از مارک‌های اصلی مانند دل از PSU های سفارشی استفاده می‌کنند که در وب سایت خود مشخص نکرده‌اند.

بدون پاور مناسب قطعات کامپیوتر نمی توانند کارایی داشته باشند و کیفیت منبع تغذیه میتواند در طول عمر قطعات اثرگذار باشد. برندهای مختلفی چون کرسیر Corsair، سیسونیک (Seasonic)، ایکس پی جی (XPG)، فرکتال (Fractal)، گرین، ایسوس و… سال‌هاست که پاور با قابلیت‌های مختلف برای نیازهای متفاوت تولید و روانۀ بازار می‌کنند.

برند و سازنده

در پاور موردبررسی ما برای انجام این کار از قطعه‌ای تحت عنوان یکسوساز پل استفاده می‌شود. قطعه سیاه‌رنگ نمایش‌داده‌شده که با چسب به قطعه فلزی زیر خود متصل شده، یکسوساز پل است (قطعه فلزی زیر این قطعه نقش هیت‌سینک را دارد و برای کاهش دما استفاده می‌شود). این پاور طراحی معمول و متداولی دارد و ویژگی‌های آن در هر پاور دیگری دیده می‌شود؛ اما دارای یک ویژگی خاص نیز است. در حال حاضر بهترین برند‌های پاور که در بازار ایران حضور دارند، گرین، کورسیر، ایسوس و کولر مستر هستند. بازده پاور به شما می‌گوید که چه مقدار توان واقعی را می‌توانید از پاور دریافت کنید.

پاور کامپیوتر 1650 وات فاطر مدل RM1650X

پل جنوبی یا South Bridge چیپ ستی در مادربرد است که وظیفه ی کنترل قطعاتی مانند درایو نوری ، هارد دیسک و فلاپی را بر عهده دارد ، همچنین این چیپ ست کنترل شکاف های PCI ، ISA موجود روی مادربرد را نیز در اختیار دارد . اکنون که با ساختار کلی‌های مربوط به تغییر ولتاژ در پاور آشنا شدید، اجازه دهید ببینیم نحوه تغییر ولتاژ در این بخش‌ها چگونه است. اگرچه پاور به‌اندازه قطعه‌ای مثل سی‌پی‌یو پیچیده و پر از فناوری‌های مختلف نیست؛ اما در نوع خود قطعه شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی تاپ رایان فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه چیست؟

مشکل در تشخیص قطعاتی توسط مادربرد مانند هارد دیسک ، درایو نوری و قطعات دیگر که به علت عدم تامین انرژی کافی برای مادربرد و اختلال در کار پل جنوبی ( South Bridge ) به وجود می آید . هنگ مکرر سیستم و کاهش کارایی حتی بعد از تعویض نه چندان طولانی قطعات در شرایط آب و هوایی مناسب . این قطعه در حقیقت یک مدار است که وظیفه تنظیم میزان جریان در حال جریان در واحدی را بر عهده دارد که پر از قطعاتی است که انرژی را ذخیره و پس از آن به روش پیچیده‌ای آن را آزاد می‌کنند. برخی از پاورها از مبدل‌های پسیو استفاده می‌کنند که اساساً همین کار را انجام می‌دهند؛ البته مبدل‌ها نسبت به مبدل‌های اکتیو راندمان کمتری دارد اما برای پاورهای دارای توان کمتر، مناسب‌تر هستند. در ضمن مبدل‌های تصویب نسبت به انواع اکتیو قیمت کمتری دارند؛ بنابراین بیشتر در پاورهای ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. استفاده از برق AC برای کامپیوتر امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل استفاده از پاور ضروری است.