علاقه مندی شرکت‌های اتریشی به حضور در بازار ایران / آمادگی وین برای ایفای نقش سازنده در حل مسایل باقیمانده با آژانس

امیرعبداللهیان با اشاره به قدمت روابط دیپلماتیک ایران و اتریش و نقش سازنده این کشور در مذاکرات وین، عزم و اراده ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را مورد تاکید قرار داد.  

وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از گفت وگوهایش ضمن تشریح ظرفیت‌های دو کشور در حوزه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و پارلمانی بر آمادگی ترسیم نقشه راه روابط تاکید کرد.

الکساندر شالنبرگ همچنین با استقبال از ابتکارات ایران در مذاکرات وین و تداوم تماس‌های دیپلماتیک، توافق با ۱+۵ را دست یافتنی خواند.

امیرعبداللهیان که همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، همچنان در این شهر به سر می‌برد تا دیپلماسی فعال دولت سیزدهم را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل ادامه دهد.



منبع

به گزارش آژانس خبری سیاست خارجی، حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارهای فشرده با وزرا و مقام‌های خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با الکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش و هیات همراه گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه اتریش آمادگی کشورش را برای ایفای نقش سازنده در حل مسایل باقیمانده با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای به سرانجام رساندن مذاکرات وین اعلام کرد.

وزیر خارجه اتریش نیر با تاکید بر علاقه مندی شرکت‌های اتریشی به حضور در بازارهای جدید در منطقه غرب آسیا از جمله ایران آمادگی کشورش را برای مشارکت در ترسیم نقشه راه به منظور  تسریع همکاری ها اعلام کرد.