عزیز: آمریکا در باتلاق گیر کرده است/پیروزی در میدان نبرد یمن با جبهه مقاومت

عزیز: آمریکا در باتلاق گیر کرده است/پیروزی در میدان نبرد یمن با جبهه مقاومت

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین دلیل حمله آمریکا و انگلیس به یمن فرار از شکست تحقیرآمیز غزه است، گفت: قطعا میدان جنگ یمن اینگونه نیست. متعلق به آمریکاست، متعلق به جبهه مقاومت است و آمریکا در باتلاقی در حال غرق شدن است.

ابراهیم عزیزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به یمن، اظهار کرد: قرار بود حمله آمریکا و انگلیس به یمن در قالب یک ائتلاف انجام شود اما عملاً ائتلافی شکل نگرفت. این نشان دهنده شکست راهبردی آمریکاست چرا که یکجانبه گرایی آمریکا و ابرقدرت پایان یافته است و کشورهای متحد آمریکا آمادگی همراهی با سیاست های آمریکا را ندارند و آن را نمی پذیرند. از سوی دیگر، این موضوع فرصتی برای کشورهای آزاد اندیش است تا از آمریکا فاصله بگیرند.

وی افزود: اکنون باید علت ارتکاب این اقدام جنایتکارانه آمریکا و انگلیس نسبت به هدفشان بررسی شود. ابتدا آمریکایی ها با این حمله با مردم یمن وارد رویارویی شدند، در حالی که قدرت مقابله با دلیرمردان یمن را ندارند. با وجود استفاده از فناوری بمب و موشک و تداوم جنگ و درگیری با برخی کشورها، آمریکایی ها عملاً نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند که مهم ترین آن شکست تحقیرآمیز غزه است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین اولین دلیلی که آمریکا و انگلیس را به حمله به یمن سوق داد، فرار از شکست تحقیرآمیز غزه بود. آنها جبهه جدیدی باز کرده اند و اکنون برای منحرف کردن افکار عمومی و استفاده از امپراتوری رسانه ای برای توجیه شکست تحقیرآمیز خود در غزه و ترک صحنه با عزت، دست به اقدامات جنایتکارانه می زنند.

عزیزی تلاش برای باقی ماندن در قدرت را یکی از دلایل حمله آمریکا به یمن عنوان کرد و افزود: بایدن رئیس جمهور آمریکا برای ماندن در قدرت نیاز فوری به تغییر افکار عمومی دارد. از این رو اقداماتی از جمله حمله به یمن انجام می دهد، علاوه بر این، نتانیاهو تحت فشار شدید افکار عمومی قرار دارد و با فشار نمایندگان مواجه است و به همین دلیل برای فرار از فشار و باقی ماندن در قدرت، به گسترش جنگ و ایجاد روحیه ذهنی می پردازد. فضای بین افکار عمومی جهان بایدن و نتانیاهو با باز کردن فضایی جدید به هر طریق ممکن در قدرت باقی بمانند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: این اقدامات آمریکا در شرایطی است که عملاً در مقابله با حملات موشکی انصارالله ناتوان بودند و قادر به پاسخگویی نبودند. به اقدامات جسورانه آنها از طرفی در معرض افکار عمومی هستند و قادر به پاسخگویی به افکار عمومی نیستند، بنابراین حمله کردند اما در نهایت نمی توانند به افکار عمومی جهان به ویژه نسل کشی غزه پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تحت فشار جهان است و پاسخی به نسل کشی غزه ندارد، افزود: آمریکا برای توجیه اقدامات خود می خواهد میدان جدیدی را برای درگیری و جنگ باز کند. آمریکا همیشه ماجراجو بوده و با بصیرت به منطقه می نگرد. رویکرد هژمونیک که معتقد است مردم شجاع و پرشور یمن ایستادند و دست به چنین اقداماتی زدند. مردم یمن کسانی هستند که در چند سال گذشته با برخی از کشورهای ائتلاف عربی مواجه شدند، البته در آن زمان آمریکا و انگلیس از این ائتلاف حمایت کردند و در واقع نبرد آنها با آمریکا و انگلیس بود.

این عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه حیثیت آمریکا فرو ریخته است، گفت: دیگر هیچکس آمریکا را به عنوان یک قدرت جهانی نمی شناسد. آمریکا در باتلاق گیر کرده است، هر چه بیشتر حرکت کند بیشتر غرق می شود، بنابراین میدان نبرد در یمن متعلق به آمریکا نیست، بلکه جبهه مقاومت است. از سوی دیگر اسرائیل در دریای سرخ گیر کرده و راه نفس کشیدن رژیم صهیونیستی بسته شده است.

عزیزی در پایان تصریح کرد: اقدامات آمریکا در قبال غزه و پس از هجوم به الاقصی نشان داد که آمریکا واقعاً در پشت صحنه است. اکنون حمله یمن نشان داده است که همه چیز تحت کنترل آمریکاست. شکی نیست که آمریکا در باتلاق بزرگی گیر کرده است و هر چه بیشتر حرکت کند بیشتر غرق می شود.

انتهای پیام/