رنگ آمیزی پلاستیک ها تنها با مستربچ امکان پذیر است؟

فرمول مولکولی پیگمنت آبی 15:3 به صورت C32H16CuN8 نمایش داده می شود. پیگمنت آبی PB15:3، از خانواده ترکیبات فتالوسیانین ها است و به طور معمولی یک پودر آلی بدون بو است که اغلب به رنگ آبی روشن وجود دارد. دانسیته این پودر آبی رنگ برابر با 5/1 و درصد رطوبت برای آن کمتر از 1 % است؛ پیگمنت آلی PB15:3 در آب تقریباً نامحلول است. وزن مولکولی ترکیب PB15:3 برابر با 07/576 است؛ pH آن در حدود 5/5 تا 5/6 است. رنگدانه مورد استفاده در مستربچ ها و پی وی سی رنگی، تولید انواع رنگ صنعتی، رزین، پوشش های صنعتی، رنگ ها و جوهر رنگی، تولید رنگ صنعتی آلکیل آمید، تولید رنگ های لاکی و صنایع تولید محصولات پلاستیکی و … پودر آلی آبی PB15:3 در مصارف صنعتی به عنوان یک افزودنی رنگزا مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب آلی از اتم های کربن، هیدروژن، مس و نیتروژن تشکیل شده است؛ در ساختار مولکولی این ترکیب آلی، حلقه های بنزِنی و حلقه های نیتروژن دار زیادی وجود دارند که باعث ایجاد طیف رنگ آبی درخشانی می شوند.

نمک منیزیم قرمز B۲ در برابر نور پایداری مطلوبی دارد به همین دلیل در صنعت پوشش نهایی برای تهیه رنگ قرمز درخشان با صرفه در ترکیب با نارنجی مولیبدات عملکرد خوبی دارد. دو محصول بسیارمناسب تهیه شده از این رنگدانه تونرهای B۴ و B۲ هستند. محصول پیگمنت قرمز ۵۷:۱ (روبینB۴ تونر) است که نمک کلسیم دی آزو دار شده اسید B۴ و جفت شده با BONA می باشد. در پیگمنت قرمز ۴۸ (قرمز B۲ تونر) هرپنج نوع نمک فلزی یافت می شود که نمک کلسیم که برای استفاده در صنعت جوهر چاپ مناسب بوده و پایداری آن در برابر نور بهتر از تونر روبین B۴ است. محصول نهایی نمکهای فلزی ته نشین شده باریم ، کلسیم، استرونسیم، منگنز یا منیزیم است. این دسته از رنگدانه ها پرمصرف ترین پیگمنت های قرمز آزو را شامل می شوند. رنگدانه قرمز ۵۷:۱ (تونر B۴) که فقط به صورت نمک کلسیم اراه می شود کاربرد زیادی در صنعت جوهر چاپ دارد بنابراین به عنوان ماده اصلی در تهیه رنگ زرشکی روشن در انواع جوهرها به کار می رود.

اگر در مورد قیمت نگران هستید، کارتریج مبتنی بر جوهر دای را انتخاب کنید. این چسب در فرآیند تولید رنگ بسیار خوب با سایر مواد شیمیایی مطابقت دارد. کلید بنیادی درک و بهینه سازی فرآیند اختلاط در تشخیص تمایز، مکانیسم های آن شامل پراکندگی و توزیع است. پس به این ترتیب، وقتی که بحث در مورد طول عمر چاپ، ثبات رنگ در چاپ و مقاومت در برابر عناصر طبیعی باشد، تنها کارتریج های مبتنی بر پیگمنت برنده خواهند بود. سیستم رنگ مانسل در ۱۹۰۵ میلادی پایه سری مدل های رنگی شد و روش هایی برای اندازه گیری رنگ را تعیین کرد.در اوایل قرن ۲۰ام نیز استاندارد سازی ایزو قوانینی تکنیکی برای ساخت پیگمنت و دای ها اعمال کرد. پیگمنت مصرف شده در ساخت خمیر رنگ های چکـاد مقاومت به UV نور خورشـید خوبی داشته و در صورت استفاده از رزین یا ژلکوت مقاوم به UV، طول عمر و پایـداری مناسبی برای قطعات تولید شده فراهم می گردد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت سایت تاک فام.

قدرت جذب روغن متوسط از آن میتوان بعنوان بافر در ساخت رنگهای لاتکس استفاده نمود باعث افزایش پوشش در بیشتر رنگهای محلول در آب میگردد. بعنوان یک ماده روان سازنده و پخش کننده مصرف میگردد واز آنجاییکه تمایل زیادی به ژل کردن رزینها دارد و باید به مقدار کم مصرف شود. پیگمنتها رنگی را ایجاد میکنند که خودشان نیز به همان رنگ هستند چرا که آنها بصورت انتخابی طول موجهای معینی از نور مرئی را جذب و منعکس مینمایند. از نوع مصنوعی ان می توان بعنوان یک ماده مات کننده نیز استفاده کرد. از دیگر خواص آن دفع آب و افزایش ویسکوزیته و ضد تهنشینی خصوصا در بتونه ها می باشد و از آن بعنوان ضد کف در حفاری چاه ها نفتی نیز استفاده می شود. مقدار مصرفی آن حدود 25% کل وزن پیگمنت مصرفی نتایج رضایت مندی دارددر ساختمان بتونه ها از حالت بلیدینگ و جدا شدن رزین از پیگمنت جلوگیری بعمل می آورد.