رایزنی سفیر ایران و رئیس مجلس پاکستان در مورد همکاری مشترک

رایزنی سفیر ایران و رئیس مجلس پاکستان در مورد همکاری مشترک

سفیر ایران در پاکستان با رئیس مجلس این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه دو کشور گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان پاکستان، پارلمان پاکستان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) از دیدار رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان با سردار ایاز صدیق رئیس مجلس این کشور خبر داد. ).

در این دیدار موضوعات مورد علاقه از جمله روابط دوجانبه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سفیر جمهوری اسلامی ایران انتخاب سردار ایاز صادق را به عنوان رئیس مجلس پاکستان تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

پارلمان پاکستان در این نامه و با اشاره به اهمیت روابط برادرانه، دوستانه و تاریخی خود با ایران، به نقل از رئیس پارلمان این کشور نوشت: این دو کشور برادر در عرصه‌های مختلف پیوندهای بی‌پایانی دارند. از دین و برادری.» فرهنگ و تاریخ.»

ایاز صادق همچنین با اشاره به اینکه ارتباط مجالس دو کشور نقش مهمی در تقویت روابط دوجانبه خواهد داشت، تقویت روابط نزدیکتر پارلمان های دو کشور را از ضروریات امروز دانست.

در این پیام، علاوه بر تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری، از پروژه خط لوله گاز پاکستان به ایران به عنوان منبعی مهم در تامین انرژی مورد نیاز این کشور یاد شده است. .

رئیس مجلس پاکستان همچنین با بیان اینکه ایران و پاکستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در موقعیت منحصر به فردی برای توسعه تجارت منطقه ای و جهانی قرار دارند، گفت: مردم دو کشور می توانند از طریق دیپلماسی پارلمانی به یکدیگر نزدیک شوند. ” “.

سفیر ایران در پاکستان همچنین بر اهمیت روابط برادرانه و دوستانه ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: دو کشور می توانند از فرصت های موجود در بخش های مختلف تجاری و سرمایه گذاری استفاده کنند.

این دیپلمات ایرانی همچنین اظهار داشت: سفر احتمالی رئیس جمهور ایران به پاکستان موجب افزایش همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/