دیپلمات ایرانی: آلمان نمی تواند در مورد ایران با سابقه حقوق بشر خود صحبت کند

دیپلمات ایرانی: آلمان نمی تواند در مورد ایران با سابقه حقوق بشر خود صحبت کند

مشاور حقوق بشر هیأت ایرانی در ژنو گفت: آلمان با تاریخ سیاه خود، عضویت خود را در شورای حقوق بشر از دست داده و نمی تواند به ایران در مورد وضعیت حقوق بشر مشاوره دهد.

مشاور حقوق بشر در نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان علیه ایران در جلسه شورای حقوق بشر، این اتهامات را رد کرد و در سخنرانی خود در جلسه شورا گفت. : «کشوری که علیه کشورم اتهام وارد کرد، سابقه نقض گسترده دارد.» به خاطر حقوق بشری که در مرزهای خود و سایر کشورها مرتکب شده است و در این روزها چنین تاریخ و خاطراتی برای مردم ایران و جامعه جهانی باقی مانده است. با حمایت مقامات ارشد این کشور در برابر جنایات نیروهای اشغالگر اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به زندگی بازگردند.

احمدی افزود: در حالی که نیروهای اشغالگر اسرائیل بی‌رحمانه منازل، بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های انسانی غزه را بمباران کردند، صدراعظم آلمان از تل‌آویو بازدید کرد و حمایت خود را از این جنایات اعلام کرد و در حالی که جامعه جهانی به این دلیل در شوک و وحشت به سر می‌برد. هزاران کودک فلسطینی به شهادت رسیدند وزیر امور خارجه آلمان با سفر به تل آویو حمایت خود را از عاملان جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین اعلام کرد.

مشاور حقوق بشر نمایندگی دائم ایران در ژنو همچنین افزود: در حالی که تمامی زیرساخت های انسانی، بیمارستان ها و مدارس غزه تخریب شده و تمامی موجودات زنده این منطقه از جهان توسط نیروهای اشغالگر اسرائیل کشته شده اند، رهبران آلمان و … کسانی که پس از حکم دادگاه بین المللی علیه اسرائیل با توقف نسل کشی در فلسطین، مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، اکنون از این رژیم حمایت می کنند.

آل احمدی در پایان خطاب به اعضای شورای حقوق بشر گفت: این کشور با چنین سابقه ای حقوق اخلاقی، انسانی و سیاسی خود را برای عضویت در شورای حقوق بشر از دست داده است و با این رویکرد ، نمی تواند در مورد حقوق بشر در کشورهای دیگر از جمله کشور من صحبت کند یا صحبت کند یا مشاوره ارائه دهد.

همچنین سه شنبه شب ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران را به تلاشی بی نتیجه متهم کرد. برای سرپوش گذاشتن بر حمایت کشور از اشغالگری و بی تفاوتی آن نسبت به نقض فاحش حقوق بشر و توصیف حقوق بشر در فلسطین.

الکنانی گفت: طنز تلخی است که برخی از دولت های غربی که سابقه حمایت همه جانبه از ناقضان حقوق بشر را دارند و نقش مستقیمی در تامین و تجهیز رژیم صدام به سلاح های شیمیایی در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران دارند، علاوه بر … حمایت بی پروا از نسل کشی رژیم ایران توسط رژیم صهیونیستی در غزه دفاع از حقوق بشر را تبلیغ می کنند.

وی گفت: به آلمان توصیه می کنیم با توصیه هایی که انسان دوستانه و البته مغایر با واقعیت به نظر می رسد، واژه های اصیل و ارزشمند حقوق بشر را وارد بازی های سیاسی نکند.

انتهای پیام/