دومین قطار ترانزیتی بین افغانستان و ترکیه به شرط همکاری راه آهن آماده راه اندازی/ عبور از ایران است

دومین قطار ترانزیتی بین افغانستان و ترکیه به شرط همکاری راه آهن آماده راه اندازی/ عبور از ایران است

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه راه آهن افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان پس از تخصیص لوکوموتیو کنسرسیوم امکان خروج از کشور را خواهد داشت که به شرط همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از ایراو، اداره راه آهن افغانستان در کانال X اعلام کرد که دومین قطار ترانزیتی افغانستان آماده حرکت از ایران به مقصد ترکیه است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان گفت: علاوه بر حمل و نقل کالا، قلب ها را به هم وصل می کنیم.

در همین حال، اولین قطار ترانزیتی افغانستان که به سمت ترکیه می رفت در ایستگاه چامتگ توقف کرد.

مصطفی رضایی مدیرعامل انجمن توسعه راه آهن افغانستان در این خصوص به ایراو گفت: پس از توقف اولین قطار عبوری از افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه آهن به مدت دو هفته در مرزهای شرقی کشور متوقف شد. رویترز گزارش داد. با دستور دفتر رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرد.

وی افزود: نامه تعیین نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز عملیات تجاری محور ریلی خواف – هرات نیز با پیگیری نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان مشخص شده است. استاندار خراسان رضوی.

رضایی تصریح کرد: بنابراین در روزهای جاری این قطار حرکت خود را از نقطه صفر مرزی به سمت مرز غربی کشور آغاز می کند تا به سمت ترکیه حرکت کند.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه راه آهن در خصوص قطارهای ترانزیتی که از افغانستان وارد ایران می شوند، تصریح کرد: پس از اختصاص لوکوموتیو کنسرسیومی برای خروج از کشور، قطارها می توانند حرکت کنند که به شرط همکاری با راه آهن جمهوری اسلامی انجام می شود. شرکت.

رضایی در نهایت اعلام کرد که دومین قطار ترانزیتی طی روزهای آینده وارد کشور می شود.

انتهای پیام/