دوربین مدار بسته

در ادامه انواع دسته بندی های مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است. دوربین های بیرونی بهتر است جهت عملکرد مناسب در گرمای تابستان، سرمای زمستان و هوای نامساعد در زیر سایه بان یا برآمدگی های بیرونی ساختمان ها استفاده گردند. همچنین جهت استفاده از دوربین در مشاعات ساختمان مانند راه پله، حیاط و پارکینگ، به تاییدیه کتبی اعضای مجمع ساختمان نیاز است؛ بنابراین تمامی مراحل خرید و اتصال دوربین مداربسته باید زیر نظر مدیر ساختمان انجام گیرد و در واقع مدیر ساختمان باید با توجه به نیاز آپارتمان، تعداد و محل قرارگیری آن ها را تعیین نماید. با توجه به امکان هماهنگی این سیستم با سایر اجزای امنیتی و نظارتی ساختمان، لازم تا این کار توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود. پارکینگ ها به علت دسترسی آسان، یکی از آسیب پذیر ترین مکان های ساختمان هستند. آسانسور ها به دلیل نوع کاربرد خود، همواره یکی از پر رفت و آمدترین مکان های ساختمان به شمار می روند؛ از همین رو در بسیاری از موارد، مدیران ساختمان به منظور افزایش امنیت ساکنین، خواستار استفاده از دوربین مداربسته در آسانسور ساختمان می باشند. سیستم های آنالوگ، دیجیتال، تحت شبکه و بیسیم از سری تکنولوژی های موجود در بازار هستند که متناسب با نیاز مشتریان قابل استفاده می باشند.

در برخی موقعیت ها، استفاده از دوربین مدار بسته در فضایی که در معرض دید همه باشد، می تواند به لحاظ روانی مانع بسیاری از فعالیت های مجرمانه بهترین شرکت نصب دوربین مداربسته شود. لذا بهتر است از دوربین هایی با ظاهر بزرگ تر استفاده شود و یا دوربین در مکانی مورد استفاده قرار گیرد که در معرض دید باشد. در نوع اول تصاویر و اطلاعات ضبط شده به صورت بیسیم به دستگاه کنترل مرکزی ارسال و در هارد دیسک آن ذخیره می شوند. دوربین مدار بسته بیسیم به دو صورت مجهز و بدون دستگاه کنترل مرکزی قابل استفاده می باشد. این دستگاه دارای قابلیت چرخش و کنترل توسط اپراتور می باشد. دوربین مدار بسته چشم ماهی دارای دید وسیع ۳۶۰ درجه بوده که با اتصال درون سقف قابلیت ثبت تصاویر زیادی را دارد. دوربین مدار بسته اسپید دام نیز مانند دام دارای قابلیت چرخش و زوم می باشد. خرید دوربین مدار بسته برای ساختمان متناسب با عوامل مختلفی مانند میزان امنیت مورد نیاز، متراژ محل، بودجه و غیره انجام می شود.

چرا که موارد فوق در تعیین قیمت دوربین مدار بسته نقش به سزایی دارند. فضای جلوی دوربین بهتر است شامل پوشش های مختلف گیاهی یا مصنوعی نباشد، چرا که این پوشش ها میدان و عمق دید آن را کاهش می دهند. چرا که قابلیت دید در شب نیز داشته و در محیط های تاریک تصاویر واضحی تهیه می کنند. دوربین مدار بسته از سری تجهیزاتی است که متناسب با امکانات و قابلیت به روز، همواره در حال تغییر بوده است. تفاوت دستگاه DVR با NVR در این است که دستگاه DVR برای ضبط دوربین مدار بسته آنالوگ کاربرد دارد و دستگاه NVR برای ضبط دوربینمدار بسته تحت شبکه قابل استفاده است. استفاده از دوربینمدار بسته در پارکینگ با توجه به شکل و تعداد طبقات آن، لازم است به نحوی انجام شود، که ورود و خروج خودروها کاملا مشهود باشد. طبق قانون اگر در ملک شخصی دوربینمدار بسته استفاده شود، صاحب ملک موظف است تمامی همسایگان یا افرادی که مرتبا در اطراف ساختمان در رفت و آمد هستند را از وجود آن مطلع سازد که این کار به راحتی با یک یا چند تابلو کوچک امکان پذیر است. اگر امکان ورود از ساختمان های اطراف به پشت بام ساختمان وجود داشته باشد، لازم است برای پشت بام یا ورودی آن نیز دوربین در نظر گرفته شود.

شکل دوربین مدار بسته از عوامل بسیار تعیین کننده برای انتخاب و خرید آن در مکان های مختلف می باشد. در کنار این روش های گوناگون، می توان با توجه به ابعاد آسانسور، نوع کاربری و مقدار هزینه هایی که برای این کار در نظر گرفته شده، از دوربین های متفاوتی استفاده نمود. با توجه به آنالوگ بودن سیگنال، سرعت سیستم و کیفیت تصاویر پایین می باشد. هنگام جانمایی دوربین بهتر است زاویه آن به گونه ای باشد که حتی الامکان روبروی نور مستقیم خورشید قرار نداشته باشد. هنگام اجرای دوربین مداربسته در یک ساختمان مسکونی یا اداری، رعایت کردن برخی موارد می تواند طول عمر تجهیزات را افزایش دهد. راه پله ها، فضای جلوی درب آسانسور، محوطه لابی ساختمان، اتاق برق، اتاق ژنراتور، فضای جلوی انباری در ساختمان های مسکونی و فضاهای باز داخل خانه (مانند آشپزخانه، پذیرایی و …) دیگر مواردی هستند که در صورت صلاحدید ساکنین ساختمان از دوربین مداربستهدر این مکان ها استفاده می شود. در این میان استفاده از دوربین در مکان هایی مانند داخل منزل یا اتاق خواب افراد، که جز محیط های شخصی اطلاق می شوند، از حساسیت بیشتری برخوردار بوده و بر اساس قوانین مربوطه، شخص یا افرادی که در آن محل رفت و آمد دارند یا زندگی می کنند، باید از این امر مطلع شوند.