حمایت آمریکا از تحرکات تروریستی و ناامنی در منطقه یک واقعیت است

حمایت آمریکا از تحرکات تروریستی و ناامنی در منطقه یک واقعیت است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایجاد هرج و مرج امنیتی و حمایت از جریانات افراطی و تروریستی در منطقه واقعیتی است که با حمایت ایالات متحده آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

دومین دور رایزنی های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر کشورمان و فرخ شریف زاده معاون سیاسی وزیر امور خارجه تاجیکستان روز چهارشنبه در تهران برگزار شد. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد.

در این گفت وگوها، دو طرف درباره موضوعات مختلف دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، تقویت روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری های منطقه ای و بین المللی و افزایش تعاملات پارلمانی به تبادل نظر پرداختند.

باقری در این دیدار با اشاره به تفاهمات خوبی که در دور اول رایزنی های سیاسی در تاجیکستان حاصل شد، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با جمهوری تاجیکستان تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران و تقویت همکاری ها با کشوری که هم دین و هم زبان است، تاجیکستان را یکی از مصادیق مهم آن دانست. از این. اجرای سیاست همسایگی

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خاطرنشان کرد: ایجاد وضعیت ناامنی و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه واقعیتی است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

باقری گفت: امروز لازم است همه کشورهای منطقه برای مقابله همه جانبه و همه جانبه با پدیده شوم تروریسم دور هم جمع شوند و همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در این امر ضروری است. . به دست آمده مانند شانگهای، OIC، محیط زیست و عدم تعهد به نفع.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن محکومیت نسل کشی این رژیم، آن را کلید برقراری صلح و ثبات در منطقه برای مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به توسعه همکاری های دو کشور از آمادگی کشورش برای توسعه روابط و ارتقای همکاری های دو کشور خبر داد.

وی با اشاره به وجود نزدیک به 200 سند همکاری بین دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهم‌نامه‌ها را زمینه مناسبی برای تقویت همکاری‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور شد.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین با اشاره به سابقه همکاری های خوب دو کشور در سازمان ها و مجامع بین المللی و منطقه ای، بر تداوم و تقویت روابط دو کشور سخنگو با پیشینه تاریخی مشترک تاکید کرد.

در پایان این دیدار دو طرف بر برگزاری منظم رایزنی های سیاسی با هدف تسریع در همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید کردند.

انتهای پیام/