حسین مرتضی: بیداری جوانان آمریکایی دولت آمریکا را شوکه کرد

حسین مرتضی: بیداری جوانان آمریکایی دولت آمریکا را شوکه کرد

یک تحلیلگر برجسته لبنانی در جهان عرب، قیام اخیر دانشجویان در دانشگاه های آمریکا در اعتراض به سیاست های این کشور در حمایت از رژیم صهیونیستی را شوکی برای واشنگتن دانست که به دنبال پاکسازی این رژیم از جنایات فجیع خود در غزه است انتفاضه اول و آن را سنگ بنای راه آگاهی جوانان آمریکایی توصیف کرد.

حسین مرتضی، روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی لبنانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو (ایسنا)، با اشاره به قیام اخیر دانشجویی در آمریکا، اظهار کرد: طبیعی است که آنچه اخیراً در ایالات متحده آمریکا و برخی اروپایی ها در حال رخ دادن است. کشورها از نظر تظاهرات و تحصن در دانشگاه های آمریکا تاثیرات زیادی دارد. اولاً این یک بیداری در سطح جوانان دانشگاه است و نقطه عطفی در ماهیت درگیری و اقدامات و تلاش های ایالات متحده آمریکا در حمایت مطلق از رژیم اشغالگر اسرائیل است.

این فعال رسانه ای عرب گفت: امروز با یک تحول بزرگ روبرو هستیم، با دید جدید این جوانان روبرو هستیم، با قیام دانشگاهی مواجه هستیم. هر چقدر هم که این قیام ادامه داشته باشد، می توان گفت که اولین سنگ بنا برای آگاهی جوانان آمریکایی و آگاهی جوامع در بسیاری از کشورها گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: این موضوع نوعی شوک به دولت آمریکا بود که همچنان در تلاش برای پاکسازی رژیم غاصب اسرائیل است.

مرتضی خاطرنشان کرد: امروز ما با یک دید روشن از سوی این جوانان مواجه هستیم که این رژیم یک رژیم جنایتکار است و هیچکس نمی تواند جنایات رژیم غاصب اسرائیل را بپوشاند و هیچکس نمی تواند جلوی جوانانی که می خواهند را بگیرد. یک انقلاب. انتخابات مغایر با سیاست های آمریکا را نباید در هیچ کشوری سرکوب کرد و البته این امر منجر به ظهور چنین پدیده ای در بسیاری از کشورهای دیگر نیز شده است.

وی بیان کرد: امروز واقعا امیدوار بودیم که این حرکت در برخی از کشورهای عربی و کشورهای دیگر آغاز شود، اما متأسفانه جوانان اکثر کشورهای عربی تا زمانی که این پدیده در ایالات متحده آمریکا شکل گرفت و در دانشگاه های آمریکا تا این جنبش حرکت نکردند. در بسیاری از کشورهای اسلامی و عربی گسترش یافته و اکنون شاهد آن است که این روزها بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی در همبستگی با فلسطین و غزه و همچنین در همبستگی با دانشجویان دانشگاه های آمریکا هستند.

این تحلیلگر لبنانی ادامه داد: این اعتراضات تا جایی ادامه یافت که دولت آمریکا، نیروهای آمریکایی و پلیس آمریکا تلاش کردند تا این دانشجویان را سرکوب کنند و بسیاری از ادعاهای دولت آمریکا مبنی بر آزادی بیان، آزادی تظاهرات و اجازه دادن به دانشجویان برای بیان نظرات خود را رد کردند. آشکار شده است.

وی در پایان گفت: امروز دولت آمریکا نیز با مسئله سرنوشتی که مربوط به آزادی ها، آرا و عقاید است، علاوه بر قدرت نفوذ این گروه و نفوذ آن حتی بر رای دهندگان آمریکایی در آینده نزدیک، مواجه است. . سکو.

انتهای پیام/