جلسه شورای حکام آغاز شد

جلسه شورای حکام آغاز شد

دقایقی پیش نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی “X” از آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داد.

همچنین پس از آغاز جلسه در پاسخ به سوال یکی از کاربران شبکه اجتماعی امیدوارم در این جلسه پیش نویس قطعنامه ای تهیه نشود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشتر در اطلاعیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، اعلام کرده بود که نشست شورای حکام از 4 تا 8 مارس (14 تا 18 مارس) در مقر آژانس در وین آغاز می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه، این نشست ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز می شود و موضوعاتی مانند درخواست عضویت در آژانس، بررسی ایمنی هسته ای 2024، بررسی فناوری هسته ای 2024 و راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران در مطابق با امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه شماره 2231 شورا (در مورد توافق هسته ای 2015)، اجرای توافقنامه پادمان در جمهوری دموکراتیک کره، اجرای توافقنامه پادمان جامع (NPT) در جمهوری عربی سوریه، اجرای توافقنامه پادمان جامع با جمهوری اسلامی ایران، ایمنی، امنیت و پادمان های هسته ای در اوکراین و انتقال مواد هسته ای تحت کنوانسیون ACOS و موافقتنامه پادمان های مرتبط و احیای برابری حاکمیتی بین کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی در دستور کار این نشست است.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعت 1:00 امروز (دوشنبه) به وقت محلی در نشست خبری شرکت خواهد کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

انتهای پیام/