«توافق جامع بلندمدت جدید» ایران و روسیه در نشست دبیران شورای امنیت ملی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

«توافق جامع بلندمدت جدید» ایران و روسیه در نشست دبیران شورای امنیت ملی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان که در بیشکک پایتخت قرقیزستان در حال برگزاری است، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علی اکبر احمدیان و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی ایران و روسیه در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان دیدار و گفتگو کردند. . در بیشکک، پایتخت قرقیزستان برگزار شد.

در این نشست به طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی از جمله علاقه ویژه به مبارزه با تروریسم، مسائل امنیت اطلاعات و مشکلات تامین امنیت اقتصادی روسیه و ایران تحت فشار پرداخته شده است. تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی و همچنین رسیدگی به تلاش ها برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در دیدار احمدیان و پاتروشف، توسعه یک توافقنامه جدید جامع بلندمدت دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تاکید شد که انعقاد این سند اساسی، انگیزه ای قوی برای گسترش بیشتر همکاری های سودمند دوجانبه در همه زمینه ها ایجاد خواهد کرد.

در چارچوب این گفت‌وگو، روندهای جهانی و منطقه‌ای و همچنین تماس‌های دوجانبه و چندجانبه آتی شوراهای امنیت ملی روسیه و ایران در سال 2024 مورد بحث و بررسی و تبادل نظر و برنامه فعالیت کارگروه‌های شورای امنیت ملی قرار گرفت. رد و بدل شد. موضوعات مورد توجه دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافق حاصل شد.

علی اکبر احمدیان نماینده رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای قرقیزستانی خود در رأس هیئتی برای شرکت در ششمین اجلاس دبیران و وطن پرستان عازم بیشکک شد. مشاوران امنیتی کشورهای منطقه در مورد افغانستان.

جمهوری اسلامی ایران پایه گذار این نشست است و پنج دوره قبلی این نشست در ایران، روسیه، هند و تاجیکستان برگزار شده است.

مقامات ارشد امنیت ملی کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان در این نشست ها شرکت می کنند.

انتهای پیام/