تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با امیر عبداللهیان

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با امیر عبداللهیان

در جریان تماس دیوید کامرون با شاهزاده عبداللهیان، آخرین تحولات منطقه و روابط دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا. در این تماس تلفنی دو طرف با اشاره به برخی تحولات آینده در روابط دو کشور، تمایل خود را برای ادامه تلاش‌های مشترک برای ارتقای همکاری‌ها در فضایی مبتنی بر احترام متقابل ابراز کردند.

امیرعبداللهیان از عدم محکومیت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط انگلیس انتقاد کرد.

امیرعبداللهیان بر لزوم توقف فوری نسل کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری به عنوان تنها راه موثر برای بازگشت صلح به منطقه تاکید کرد. وی افزود: تهران هرگز به دنبال ایجاد تنش در منطقه نبوده بلکه بیشتر به دنبال مقابله با شرایط کنونی بوده است. حمله تروریستی رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق و سکوت آمریکا و انگلیس به معنای تشویق نتانیاهو به ادامه جنگ و توسعه در منطقه است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: ریشه بحران در دریای سرخ نیست، بلکه در نسل کشی غزه است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این تماس تلفنی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، عید مسلمانان جهان، از پیشرفت های حاصل شده در برخی زمینه های همکاری بین دو کشور ابراز خرسندی کرد. .

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به تنش های منطقه، جمهوری اسلامی ایران را به خویشتنداری دعوت کرد و تاکید کرد: عدم خویشتن داری از سوی طرفین می تواند به گسترش بیشتر درگیری ها در منطقه منجر شود.

کامرون در ادامه نگرانی خود را از ادامه تنش در دریای سرخ ابراز کرد و در رابطه با موضوع فلسطین افزود: آمریکا طرح آتش بس ارائه کرده است و در صورت موافقت طرف مقابل در دسترس است.

در این تماس دو طرف بر ادامه مذاکرات تاکید کردند.

انتهای پیام/