تلاش آمریکا به دلیل ترس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی است

تلاش آمریکا به دلیل ترس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی است

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور طی چند روز گذشته با همتایان منطقه ای و اروپایی خود تماس تلفنی داشته است تا ایران را از واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق منصرف کند.

به گزارش ایسنا، در پی حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترس این رژیم و متحدانش از پاسخ ایران، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از همتایان ترک، چینی و دیگر خود خواسته است تا از نفوذ خود برای منصرف کردن ایران از حمله به رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بلینکن در روزهای اخیر با همتایان چینی، ترک، عربستانی و اروپایی خود تماس تلفنی داشته است «تا روشن کند که ایجاد تنش به نفع کسی نیست». هیچکس نیست و کشورها باید از ایران بخواهند که تنش ایجاد نکند!

اخیراً رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غرب دمشق حمله هوایی کرد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

همچنین 13 نفر از جمله سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

مقامات آمریکایی پیشتر مدعی شده بودند که به دلیل ترس از هرگونه اقدام تلافی جویانه ایران، از قصد رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله اطلاعی ندارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تاکید کرد: پاسخ به مطالبه ملی قصاص و ندامت از دشمن جنایتکار صهیونیستی به یاری خداوند محقق خواهد شد.

آسوشیتدپرس همچنین نوشت که میلر به خبرنگاران گفت که بلینکن همچنین با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل صحبت کرد تا بر “حمایت قوی” واشنگتن از این سیستم در برابر “این تهدیدها” تاکید کند.

بسیاری از کشورها حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را اقدامی ناقض قوانین بین المللی و ایجاد تنش در شرایط کنونی منطقه محکوم کرده اند.
انتهای پیام/