تغییر معادلات جنگ روسیه و اوکراین در پرتو انتخابات آمریکا

تغییر معادلات جنگ روسیه و اوکراین در پرتو انتخابات آمریکا

استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه با تشریح ریشه ها و پیامدهای تداوم جنگ روسیه و اوکراین گفت: در صورت انتخاب ترامپ در انتخابات آمریکا، معادلات میدانی و سیاسی این جنگ نیز مانند بسیاری از مسائل مهم دستخوش تغییرات غیرقابل تصوری خواهد شد. مشکلات جهانی. .

کیومرث یزدان پناه دارو، استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در گفت وگو با ایسنا، درباره ریشه های تداوم جنگ اوکراین و روسیه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: این جنگ ممکن است مقدمه ای برای یک جنگ جدید باشد. . یک جنگ بزرگ در اواسط قرن بیست و یکم. جنگ روسیه علیه اوکراین نشان داد که آشفتگی های ژئوپلیتیکی در جهان به ویژه در نیمکره غربی و نیمکره جنوبی در حال افزایش است. این جنگ تا آخرین روز شامل اروپا و آمریکا می شود و شاید اوکراین تبدیل به یوگسلاوی نشود، اما برای اروپا قبرس جدید و البته برای روسیه تایوان به نظر می رسد.

استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه خاطرنشان کرد: هر چه جنگ بیشتر طول بکشد، دیدگاه‌های واقعی‌تر از جنگ روسیه در اوکراین بیشتر می‌شود. سال گذشته یک حمله متقابل در اوکراین که مدت ها در انتظارش بود شکست خورد. روسیه کنترل آودیوکا را که بزرگترین دستاورد جنگی آن در 9 ماه گذشته است، دوباره به دست گرفته است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، باید با آرامش واقعیت نظامی جدید را می پذیرفت.

یزدان پناه همچنین با بیان وضعیت جنگ روسیه و اوکراین در شرایط کنونی تصریح کرد: سیاست اصلی دولت بایدن در حال حاضر حفظ دفاع از اوکراین تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، با این امید که نیروهای روسی بتوانند این کار را انجام دهند. . شما در یک جنگ فرسایشی طولانی قرار خواهید گرفت، اینکه اگر ترامپ روی کار بیاید، معادلات میدانی و سیاسی این جنگ مانند بسیاری از مسائل مهم جهانی شاهد تغییرات غیرقابل تصوری خواهد بود، اساساً بحث برانگیز است.

وی با توجه به اینکه زلنسکی علیرغم حمایت غرب نتوانست به چیزی دست یابد، گفت: زلنسکی یا هر رهبر دیگر اوکراین بدون حمایت مستقیم غرب یک هفته دوام نخواهد آورد. این استراتژی به اندازه کافی معقول به نظر می رسد، اما حاوی یک پیامد بسیار مهم و یک هشدار هولناک برای اوکراین و غرب است که هنوز به طور جدی در بحث عمومی در غرب یا اوکراین مورد توجه قرار نگرفته است: ایده اوکراین به طور نامحدود در حالت تدافعی – حتی اگر این کار را با موفقیت انجام دهد – این است که سرزمین هایی که در حال حاضر توسط روسیه اشغال شده اند باید از دست رفته تلقی شوند.

تغییر معادلات جنگ روسیه و اوکراین در پرتو انتخابات آمریکا

سربازان اوکراینی در جبهه شرقی

تغییر معادلات جنگ روسیه و اوکراین در پرتو انتخابات آمریکا

آثار درگیری در نزدیکی شهر آودیکا

این کارشناس مسائل بین الملل درباره مذاکرات روسیه و اوکراین نیز اظهار داشت: باید گفت روسیه هرگز با بازگرداندن سرزمین هایی که توانسته در میدان جنگ در روند مذاکرات حفظ کند، موافقت نخواهد کرد. این به این معنا نیست که اوکراین باید به طور رسمی این مناطق را تحویل دهد، زیرا این امر برای هیچ یک از دولت های اوکراین امکان پذیر نیست، اما به این معنی است که موضوع سرزمین ها باید برای مذاکرات آینده باقی بماند.

یزدان پناه همچنین تصریح کرد: از آنجایی که قبرس از سال 1974 به قبرس یونانی و قبرسی ترک تقسیم شده است، به احتمال زیاد اوکراین نیز شاهد شرایط مشابهی خواهد بود و این کشور از جنگ با الگوی قبرس فاصله خواهد گرفت، هرچند این یک راه حل بدیهی است. پدیده شرق اوکراین و غرب اوکراین به معنای تشدید درگیری های امنیتی اروپا با روسیه است.

استاد جغرافیای سیاسی دانشگاه خاطرنشان کرد: با این حال در این شرایط اوکراین همچنان استقلال خود را حفظ کرده و می تواند بر 82 درصد خاک خود حکومت کند. این مورد نشان دهنده یک پیروزی واقعی برای اوکراین است، اگرچه پیروزی کامل نخواهد بود. اگر این جنگ در میدان درگیری مستقیم تمام شود، عواقب آن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند.

این کارشناس مسائل بین الملل همچنین گفت: آنچه از نتیجه این جنگ به چشم می خورد، ذهن متضاد کاخ سفید و دولت بایدن است که راهبردهای بالقوه آنها هیچ نتیجه ای برای اوکراین نداشته است و آمریکا قبلاً با چالشی به نام استراتژیک مواجه بوده است. چالش بن بست در مهار روسیه، این موضوع بهانه ای برای ترامپ برای تحت فشار قرار دادن دولت بایدن در داخل و خارج از کشور شده است. متحدان اروپایی آمریکا در صحنه حمایت از جنگ برای اوکراین نیز سایه فرسایش ژئوپلیتیکی در اروپای شرقی را احساس می کنند. روند تحولات جهانی همچنین پتانسیل درگیری های گسترده تر در بخش جنوبی حوزه غربی را افزایش می دهد. از نفوذ.

انتهای پیام/