تانزانیا تمایل به جذب سرمایه‌گذاران بیشتری از ایران دارد

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا بخش‌های مهم سرمایه‌گذاری در تانزانیا را املاک، معادن و دام برشمرد و ادامه داد: بی انصافی است اگر به صحبت‌های خانم رییس جمهور اشاره نکنم؛ ایشان به دنبال سرمایه گذاری در تانزانیا هستند و به تجارت و سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرده‌اند و مایل هستم از سرمایه‌گذاران بیشتری از ایران دعوت کنم.

معاون وزیر امور خارجه تانزانیا با تاکید بر اینکه امیدواریم در پایان این نشست بتوانیم به ظرفیت‌های دو کشور کمک کنیم، گفت: باید بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در اقلامی مانند زنجبیل، وانیل و قهوه تشویق کنیم.



منبع

وی تاکید کرد: تانزانیا همواره در بحث تجارت و اقتصاد حضور داشته است، بحث گسترش فرودگاه ها و بحث لوله نفت خام برای اوگاندا و تانزانیا است که همه این ها به شرایط سرمایه گذاری در تانزانیا کمک می‌کند.

ناسور مبروک تاکید کرد: تانزانیا کشوری قدرتمند و قوی است که کشاورزی، آب، شیلات و … دارد و عضو منطقه تجارت آزاد و عضو مجمع شرق و توسعه جنوب آمریکا است که همه اینها سرمایه گذاری برای تانزانیا محسوب میشود.

وی با بیان اینکه حجم تجارت دو کشور بسیار پایین است و باید با استحکام روابط دو کشور آن را افزایش دهیم، گفت: حجم تجارت میان ایران و تانزانیا بازتاب دهنده روابط سیاسی دو کشور نیست و گام‌هایی در این زمینه برداشته شده است، از جمله نشست اتاق بازرگانی ۲۰۲۲ که امیدوارم بتوانیم چنین رویدادهایی را به صورت منظم برگزار کنیم‌.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، مبروک ناسورو مبروک معاون وزیر امور خارجه تانزانیا در نشست فعالین اقتصادی و تجاری ایران و تانزانیا که در دارالسلام و با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم از فرصت‌های پیش رو با موفقیت استفاده کنیم، گفت: باعث افتخار بنده است که در این نشست حضور داشته باشم و تانزانیا خانه دوم خودتان است. جناب آقای امیر عبداللهیان، فرصت میخواهم اعلام خرسندی کنم از روابط خوب بین ایران و تانزانیا که بر اساس احترام متقابل بنا شده است و عزم بر این است که مناسبات را ارتقا بدهیم.