تانزانیا برای افتتاح سفارت خود در تهران اعلام آمادگی کرد

تانزانیا برای افتتاح سفارت خود در تهران اعلام آمادگی کرد

وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا ضمن استقبال از سفر روسای جمهور دو کشور و تشکیل کمیته مشترک همکاری های اقتصادی، از آمادگی کشورش برای افتتاح سفارت در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه با یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه جمهوری تانزانیا تلفنی رایزنی و گفت و گو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر به همتای تانزانیایی خود بر گسترش روابط و تعاملات دو کشور در همه زمینه ها و برگزاری نشست کمیته مشترک همکاری های اقتصادی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با دعوت از همتای تانزانیایی خود به تهران به منظور انجام آخرین گام‌ها در مورد توافقات دو کشور، بر برنامه‌ریزی لازم برای دیدار روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

امیر عبداللهیان ضمن تشریح جنایات علیه بشریت رژیم صهیونیستی در فلسطین، بر ادامه تلاش کشورمان برای توقف نسل کشی غزه تاکید کرد.

یوسف ماکامبا وزیر امور خارجه تانزانیا در این گفتگوی تلفنی ضمن محکومیت حمله به ساختمان سفارت کشورمان در دمشق، از طرف دولت و مردم تانزانیا با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وی ضمن استقبال از سفر روسای جمهور دو کشور و تشکیل کمیته مشترک همکاری های اقتصادی، از آمادگی کشورش برای افتتاح سفارت در تهران خبر داد.

انتهای پیام/