تأثیر انقلاب اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین

تأثیر انقلاب اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین

این نویسنده لبنانی در سخنانی با تاکید بر اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین به آن پویایی و پویایی بخشیده و به جهانیان صادر کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابله با استکبار جهانی نقش محوری داشت.

شوقی آوازه نویسنده و روزنامه نگار لبنانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران در پاسخ به سوالی درباره نقش و تاثیر انقلاب اسلامی در ایران در حمایت از آرمان و آرمان فلسطین گفت: از روز اول انقلاب اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) این شعار مطرح شده است. «ایران امروز، فلسطین فردا» انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تا امروز با حمایت از آرمان فلسطین و به معنای واقعی کلمه نمایندگی آن مشخص شده است.

وی در همین زمینه اظهار داشت که این حمایت نه لفظی بوده و نه ادعایی، بلکه به هر طریق و در همه سطوح انجام شده است. لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که سفارت رژیم غاصب صهیونیستی در تهران را تعطیل کرد و اولین سفارت فلسطین را در سفر یاسر عرفات به تهران و دیدار با امام خمینی (ره) افتتاح کرد. . امام خمینی (رضی الله عنه) در آن زمان فرمودند: امروز ایران است و فردا فلسطین.

تأثیر انقلاب اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین

شوقی عوادا نویسنده لبنانی است

این نویسنده لبنانی افزود: بر این اساس هر پیروزی و هر دستاوردی برای مقاومت فلسطین، دستاورد و پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی و از برکات حضرت روح الله موسوی خمینی است. بنابراین معتقدم هر رویارویی که امروز با دشمن صهیونیستی شاهد هستیم بدون حمایت انقلاب مبارک اسلامی از آرمان فلسطین صورت نمی گرفت. بله، اما این چیزی از اهمیت مقاومت فلسطین نمی کاهد. مقاومت فلسطین وجود دارد، اما حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین به آن شتاب و پویایی بخشید، به آن بُعد داد، محتوا بخشید و به جهان صادر کرد.

شوقی آوازه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها از انقلاب فلسطین و مقاومت فلسطین حمایت کرد، بلکه از تمامی جنبش های آزادی خواهانه از جمله مقاومت اسلامی لبنان حمایت کرد. حمایت های گسترده ای از سوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران وجود داشت. مقاومت با این حمایت توانست یکی پس از دیگری به پیروزی برسد.

این نویسنده لبنانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سطح سیاست خارجی در صحنه جهانی در مقابله با استکبار جهانی به ویژه شیطان بزرگ، ایالات متحده آمریکا و سیاست های آن در منطقه نقش محوری داشت و این امر نقش تا امروز ادامه داشته است.

وی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های نفتی را به ونزوئلا فرستاد و محاصره ونزوئلا را شکست و همچنین زمانی که محاصره سوریه و قانون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون سزار را با ارسال کشتی‌های نفتی به ونزوئلا شکست. سوریه و لبنان… اقتدار این شیطان آمریکایی فرو ریخته است. بنابراین معتقدم یکی از اولویت های سیاست خارجی ایران حمایت از مظلومان جهان به ویژه در سطح مسئله فلسطین و مسائل جنبش های آزادی خواهانه در جهان است.

انتهای پیام/