بغداد: پایگاه های گروه های مخالف ایرانی تحت کنترل نیروهای عراقی است

بغداد: پایگاه های گروه های مخالف ایرانی تحت کنترل نیروهای عراقی است

وزیر کشور عراق از سیطره نیروهای این کشور بر پایگاه های مرزی تروریست های تجزیه طلب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق روز شنبه گفت: اجازه نخواهیم داد حزب کارگران کردستان دلیلی برای هدف قرار دادن اراضی عراق باشد.

وی در گفت‌وگو با شبکه العربیه اعلام کرد: نیروهای عراقی بر پایگاه‌های مرزی که تحت کنترل نیروهای مخالف ایران (تروریست‌های تجزیه طلب) بود، تسلط یافتند.

وزیر کشور عراق همچنین با اشاره به اینکه اکنون تسلیحات در انحصار دولت است، خاطرنشان کرد: روند ثبت سلاح های سبک و خرید سلاح های سنگین آغاز شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر شکایت سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر اینکه امنیت وی گفت: در سفر اخیر مشاور امنیت ملی عراق به تهران و همراهی مقام امنیتی اقلیم کردستان عراق با وی، رایزنی و گفتگو صورت گرفت. محل در خصوص آخرین اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق و طرف عراقی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و با توجه به اجرای این توافقنامه به طرف عراقی ارائه شد.امور ایران و رایزنی ها و در این زمینه بحث هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طرف ایرانی نیز نتایج و دیدگاه های خود را ارائه کرد، گفت: نهادهای ذیربط عراقی با همکاری مقامات اقلیم کردستان عراق تاکنون گام های موثری در راستای اجرای توافق مذکور و استقرار نیروهای عراقی برداشته اند. مرزبانان در مرز مشترک، مقر گروه های تجزیه طلب و تروریستی را متلاشی کرده و به طرف ایرانی در این باره اطلاع می دهند.

این دیپلمات ارشد همچنین گفت: کمیته مشترکی نیز در این زمینه تشکیل شده است که البته در حال حاضر کمیته مشترکی داریم و امیدواریم با درک درست دولت عراق و مسئولان اقلیم کردستان عراق از ایران و انتظارات ایران باشد. . با توجه به روابط دوستانه، برادرانه و سازنده ایران و عراق و همکاری خوب اقلیم کردستان عراق، باید اقدامات لازم برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی صورت گیرد و همانطور که اشاره کردم این موضوع در چارچوب کار ادامه دارد. از کمیته مشترک انتظار داریم که دولت عراق به تعهدات و مسئولیت های خود بر اساس روابط برادرانه بین دو کشور عمل کند.

پیش از این، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دیدار با محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق از پیگیری و دستور قاطع دولت عراق برای خلع سلاح و حذف قدردانی کرد. گروه‌های مسلح ضد انقلاب گفت: انتظار می‌رود روند خلع سلاح به‌طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/