برلین: ایران باید از نفوذ خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش تنش ها استفاده کند

برلین: ایران باید از نفوذ خود در منطقه برای جلوگیری از گسترش تنش ها استفاده کند

وزارت امور خارجه آلمان با محکوم کردن حمله روز یکشنبه مقاومت عراق به پایگاه نظامی آمریکا در اردن، از ایران خواست از نفوذ خود در میان جناح های مقاومت در منطقه برای جلوگیری از گسترش تنش ها استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، وزارت امور خارجه آلمان پس از حمله شب گذشته نیروهای مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی در اردن، ادعای متحدانش مبنی بر نقش ایران در اقدامات نیروهای مقاومت در منطقه را رد کرد. در کشته و زخمی شدن سه سرباز آمریکایی. او حداقل 30 نفر دیگر را زخمی کرد و این را تکرار کرد و اقدامات بی‌ثبات‌کننده واشنگتن در منطقه را نادیده گرفت و از ایران خواست در کاهش تنش‌ها در منطقه نقش داشته باشد.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه ای که در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی منتشر شده است، اعلام کرد با توجه به این وضعیت، این حملات کاملا غیرمسئولانه بوده و ممکن است منجر به گسترش تنش در منطقه شود.

در واکنش به جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی، نیروهای مقاومت در منطقه پیش از حمله شامگاه یکشنبه در پاسخ به حمایت واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی، بیش از 150 بار مواضع آمریکا را در منطقه هدف قرار دادند. در نتیجه این حملات، حداقل 70 مورد آسیب به سربازان آمریکایی گزارش شد که بیشتر آنها آسیب های مغزی تروماتیک بودند.

وزارت امور خارجه آلمان همچنین گفت: ایران مسئولیت ویژه ای دارد تا در نهایت از نفوذ خود در بین متحدان خود در منطقه استفاده کند تا تنش ها به منطقه سرایت نکند. ما به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.»

در پی این حمله، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از ایران خواستند تا تنش ها در منطقه را آرام کند.

این درخواست بر اساس ادعای ایران مبنی بر حمایت نظامی و مالی از نیروهای مقاومت منطقه و کنترل بر اقدامات آنها است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا آنچه را که «گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران» می‌خواند، مسئول حمله شب گذشته دانست.

در همین حال، مقامات ایرانی در پیگیری اقدامات نیروهای مقاومت در منطقه علیه مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی و ادعای نقش ایران در این حملات، اعلام کردند که نیروهای مقاومت مستقل و بر اساس خود عمل می کنند. صلاحدید خود را داشته باشید و از ایران سفارش دریافت نکنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود گفت: گروه های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور دریافت نمی کنند و جمهوری اسلامی ایران از توسعه نظام استقبال نمی کند. درگیری های منطقه در تصمیم گیری های خود و جناح های مقاومت در نحوه حمایت از ملت فلسطین دخالت نمی کند و یا از خود و مردم کشورش در برابر هرگونه تجاوز و اشغال دفاع می کند.

انتهای پیام/