برزیل از جامعه جهانی می خواهد که از تشدید تنش ها در منطقه جلوگیری کند

برزیل از جامعه جهانی می خواهد که از تشدید تنش ها در منطقه جلوگیری کند

وزیر امور خارجه برزیل در واکنش به واکنش نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه از احتمال گسترش درگیری ها به خارج از نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه برزیل امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه ای از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها پس از اقدام ایران علیه اسرائیل با یکدیگر همکاری کنند.

وی همچنین توضیح داد: دولت برزیل با نگرانی شدید گزارش ها مبنی بر ارسال پهپاد و موشک توسط ایران به سمت اسرائیل را دنبال می کند که کشورهای همسایه مانند اردن و سوریه را در حالت آماده باش قرار داده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که برزیل نسبت به “پتانسیل ویرانگر” برای گسترش خصومت ها به مناطق خارج از نوار غزه از جمله کرانه باختری و همچنین به کشورهایی مانند لبنان، سوریه، یمن و اکنون ایران هشدار می دهد.

وزیر خارجه برزیل همچنین به شهروندان کشورش توصیه کرد از سفرهای غیرضروری به منطقه خودداری کنند و گفت: شهروندان این کشورها باید دستورالعمل های ارائه شده در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی سفارت های برزیل را رعایت کنند.

همچنین اروگوئه در واکنش به پاسخ نظامی ایران به رژیم صهیونیستی که در پی اقدام تهاجمی این رژیم در حمله به کنسولگری تهران در دمشق انجام شد، از تشدید درگیری ها در خاورمیانه ابراز تاسف کرد..

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) از واکنش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و با شهادت خبر داد. گروهی از مستشاران کشورمان در سوریه، موفقیت حمله و اصابت ده‌ها موشک و پهپاد به اهداف اندیشیده شده در داخل سرزمین‌های اشغالی را اعلام کردند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به نقل از مقامات صهیونیستی اعلام کرد ایران حمله خود را با پرتاب ده ها پهپاد به سمت سرزمین های اشغالی آغاز کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به انهدام اهداف مهم نظامی ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و هشدار به دولت تروریست آمریکا از هرگونه حمایت و مشارکت در لطمه زدن به منافع ایران، در بیانیه شماره 2 خود تاکید کرد: هرگونه تهدید علیه ایران. آمریکا و رژیم صهیونیستی منشاء، هر کشوری با پاسخ متقابلی از سوی جمهوری اسلامی ایران منشأ تهدید مواجه است.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز یک نشست اضطراری برای بررسی وضعیت منطقه برگزار کند.

انتهای پیام/