باقری: مردم بستر اصلی ایفای نقش هستند/ سیاست ما در قبال کشورهای همسایه آرام است

باقری: مردم بستر اصلی ایفای نقش هستند/ سیاست ما در قبال کشورهای همسایه آرام است

معاون وزیر امور خارجه کشورمان شرط خروج آمریکا از منطقه را داشتن روابط دوستانه، برادرانه و ناگسستنی با کشورهای همسایه دانست.

به گزارش ایسنا، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه دولت تعامل راهبردی با کشورهای همسایه دارد و شخص رئیس جمهور نیز به عنوان نخست وزیری فعال در حوزه سیاست خارجی است، اظهار کرد: این تعامل راهبردی است. روابط بین الملل و دیپلماسی توانست گره های بسیار مهمی در روابط باز ما با کشورهای همسایه ایجاد کند.

وی ادامه داد: آذربایجان یکی از کشورهایی است که با آن ارتباط داریم و روابط خوبی با آن برقرار خواهیم کرد. آذربایجان با ما پیوندهای ناگسستنی تاریخی، فرهنگی و مذهبی دارد و در این زمینه روابط مترقی و پیشرفته زیادی داریم و این نگاه دولت به همسایگان نشان می دهد که اراده جدی در نظام تعامل مکمل با منطقه وجود دارد. و کشورهای همسایه و حضرت آقا دو بار در سخنان عمومی خود سیاستی را که دولت آقای رئیسی بر لزوم داشتن رابطه ناگسستنی با همسایگان تصریح کرده است، تعریف و تمجید کردند و حضرت آقا حتی تاکید کردند که مشکلات ما باید با همسایگان حل شود. .

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: رویکرد ما در قبال سایر کشورها باید رفع تهدید باشد، اما در مورد کشورهای همسایه، سیاست ما توقف تشدید تنش ها است و قطعا اجازه سوء استفاده از شرایط را به بیگانگان نخواهیم داد. شکاف های احتمالی که بین ما و برخی همسایه ها وجود دارد. ما با تقویت روابط راهبردی با کشورهای همسایه از جمله آذربایجان، اراده جدی برای ایجاد منطقه ای با ثبات و همراه با امنیت جمعی داریم و زمینه را برای دیدگاه حضرت آقا مبنی بر خروج آمریکا از منطقه فراهم می کنیم. شرط خروج آمریکا از منطقه، داشتن رابطه برادرانه، دوستانه و ناگسستنی با کشورهای همسایه است و این تصمیم راهبردی و تعیین کننده برای دولت جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم مجلس آینده به این امر کمک کند. دولت در این زمینه

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص انتخابات شورای اسلامی، یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی ایران را اتکای مردم به مردم در امر حاکمیت برشمرد و گفت: انتخابات حتی یک روز هم به تاخیر نیفتاد. زمان. شرایط سختی که کشور می گذرد چه در زمان امام و چه در زمان آقا و این نشان می دهد که اراده جدی و اعتقاد عمیق دینی به حضور مردم و نقش آنها وجود دارد. مردم اساس نقش آفرینی هستند و جمهوری اسلامی زاییده تفکر دینی است و اندیشه مردم سالاری دینی را ارائه می دهد که همان اندیشه حکومت داری کارآمد است و در سال های گذشته شاهد بودیم که این امر ایده کارایی خود را ثابت کرده است.

انتهای پیام/