بارزانی: اجازه نمی دهیم اقلیم کردستان عراق امنیت ایران را به خطر بیندازد

بارزانی: اجازه نمی دهیم اقلیم کردستان عراق امنیت ایران را به خطر بیندازد

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: اجازه نمی دهیم هیچ طرف ثالثی از اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق شامگاه دوشنبه با علی اکبر احمدیان نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.

بارزانی ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در تهران و جلساتی که برگزار شد، گفت: امنیت ایران امنیت ماست و اجازه نمی دهیم هیچ طرف ثالثی از اقلیم کردستان عراق امنیت جمهوری اسلامی ایران را به خطر بیندازد.

وی با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران چه در دوران مبارزه با رژیم صدام و چه پس از آن و در شکل گیری عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران در سال جاری توسعه یابد. تمام ابعاد از جمله جنبه امنیتی و گسترش بیشتر اقتصاد.

علی اکبر احمدیان همچنین با استقبال از روابط جمهوری اسلامی ایران و مردم عراق از جمله مردم کردستان عراق، به روابط عمیق و دیرینه تاریخی و فرهنگی که بر اساس آرمان های مشترک شکل گرفته است، اشاره کرد. در طول سال ها تقویت شده است. زمان. بنابراین نباید اجازه داد هیچ شخص ثالثی از جمله رژیم صهیونیستی به ضدانقلابیون و مخالفان جمهوری اسلامی ایران آسیب برساند.

وی همچنین آمادگی خود را برای همکاری همه جانبه با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده ارائه انواع حمایت از مردم و حاکمیت عراق و اقلیم کردستان به ویژه آقای نچیروان بارزانی است.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل هرج و مرج امنیتی تاکید کردند.

انتهای پیام/