ایران نسبت به تأثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن هشدار داد

ایران نسبت به تأثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس به یمن هشدار داد

الکساندر کیشناک، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا وزارت امور خارجه روسیه که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است، امروز – دوشنبه – با علی اصغر خواجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه دیدار کرد. مسائل مربوط به امور سیاسی خصوصی.

به گزارش این خبرگزاری، در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، علاوه بر مسائل مربوط به سوریه، یمن و لیبی گفتگو کردند.

در این دیدار همچنین دو طرف بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها در خصوص مسائل منطقه‌ای تاکید کردند و آخرین تحولات سوریه از جمله اوضاع سیاسی و میدانی و راهبردهای مشترک برای کمک به بهبود اوضاع اقتصادی و انسانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. و همچنین در ادامه روند سیاسی در سوریه به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

خواجی در ادامه این گفتگوها حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و کشتار هزاران زن و کودک را نتیجه حمایت همه جانبه آمریکا دانست و اظهار داشت که رژیم صهیونیستی این کار را نکرد. که دستاوردی جز کشتار وحشیانه غیرنظامیان و ارتکاب جنایت علیه بشریت نداشت و در سایه انفعال و سکوت مجامع بین المللی، حملات و حملات نظامی خود را به سوریه و لبنان گسترش داد.

در خصوص لیبی نیز دو طرف ضمن تاکید بر حفظ یکپارچگی، وحدت و حاکمیت این کشور، ابراز امیدواری کردند که بحران سیاسی لیبی با اراده و انتخاب مردم این کشور پایان یابد.

خاجی در خصوص تحولات یمن نسبت به تأثیر مخرب حملات غیرقانونی آمریکا و انگلیس بر تلاش های صلح در این کشور هشدار داد.

انتهای پیام/