ایران: راه حل مسئله فلسطین ایجاد یک کشور مستقل در تمامی سرزمین های فلسطین با پایتختی بیت المقدس است.

ایران: راه حل مسئله فلسطین ایجاد یک کشور مستقل در تمامی سرزمین های فلسطین با پایتختی بیت المقدس است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: از دیدگاه ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین در تمامی سرزمین های فلسطین به پایتختی بیت المقدس میسر است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده دائمي ايران در سازمان ملل متحد در نيويورك، عليرغم حمايت كامل از عضويت فلسطين، گفت: «ما از رفتار غيرمسئولانه آمريكا و سوء استفاده از حق وتو براي جلوگيري از اين كشور به شدت متاسفيم. اجرای حقوق مشروع مردم فلسطین». فلسطینی ها.» این این وتو شرم آور که بر خلاف اراده جمعی جامعه بین المللی به کار رفت، بار دیگر نشان داد که ایالات متحده تنها مانع تحقق آرمان های نجیب مردم فلسطین است.

سعید اروانی نماینده دائم کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به منظور بررسی وتوی آمریکا در مورد درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل برگزار شد، افزود: مایه تاسف است که ایالات متحده صلاحیت فلسطین را رد کرد زیرا عضویت در سازمان ملل متحد موضوعی است که این موضوع را زیر سوال می‌برد که آیا این ملت با چالش‌ها مواجه است و صلح را دوست دارد.»

نماینده دائم کشورمان با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیأت آمریکایی در سازمان ملل متحد و اشاره آمریکا به ضرورت تکمیل مذاکرات موسوم به صلح گفت: واضح است که از بعد عملی تلاشی صورت نگرفته است آمریکا رژیم آپارتاید صهیونیستی را وادار به تسلیم در برابر خواسته های جهان یا فقدان حقی برای کوچکترین بخشی از حقوق فلسطین کند.

نماینده دائم کشورمان با تشریح جنایات این رژیم از مهرماه گذشته و ابراز نگرانی از خبر حمله اسرائیل به رفح، گفت: از جامعه جهانی می خواهیم با توجه به این گسترش گسترده تمامی اقدامات لازم را برای پیگرد قانونی به عمل آورند. ” اقدامات شنیع نسل کشی، و پاسخگویی همه رهبران، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر اراضی اشغالی فلسطین.

رئیس هیئت کشورمان در پایان تاکید کرد: از دیدگاه ایران راه حل همه جانبه مسئله فلسطین تنها با تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل محقق می شود. دولت فلسطین تمامی سرزمین های فلسطین را تحت پوشش قرار می دهد و پایتخت آن قدس شریف است.

انتهای پیام/