ایرانی: توقف حملات انصارالله ایران غیرممکن است/ زبان تهدید علیه ایران موثر نخواهد بود

ایرانی: توقف حملات انصارالله ایران غیرممکن است/ زبان تهدید علیه ایران موثر نخواهد بود

نماینده ایران در سازمان ملل در گفت و گو با یک رسانه آمریکایی، علیرغم رد ادعاهای مطرح شده علیه ایران در خصوص حمایت نظامی و مالی از جناح های مقاومت منطقه و کنترل اقدامات آنها، بهترین راه کاهش تنش در منطقه را آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، امير سعيد ايرواني نماينده جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل در گفت و گويي اتهامات مبني بر تسليحات ايران به گروه انصارالله يمن و كنترل شبه نظاميان و ديگر گروه هاي مسلح در منطقه توسط ايران را رد كرد.

در پی جنگ غزه و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جناح های مقاومت در منطقه تاکنون به مواضع آمریکا، حامی اصلی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه حمله کرده اند. بیش از 150 بار به بهانه اقدام نظامی علیه حماس. گروه انصارالله یمن همچنین کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی و متحدانش از جمله انگلیس و آمریکا را در دریای سرخ، خلیج عدن و تنگه باب المندب هدف قرار داد.
اقدامات انصارالله در یمن دستاویزی برای حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن قرار گرفت.

ایروانی در مصاحبه با NBC اعلام کرد که انصارالله “سلاح های خود را دارند” و ایران به آنها دستورالعملی در مورد نحوه استفاده از این سلاح ها نمی دهد.
نماینده ایران در نیویورک با اشاره به روابط ایران با گروه‌های مقاومت منطقه‌ای گفت که دولت ایران با این گروه‌ها «توافق دفاعی» دارد و آن را به اتحاد نظامی غربی ناتو تشبیه می‌کند.

اما او تصریح کرد: ما آنها را هدایت نمی کنیم. ما به آنها سفارش نمی دهیم ما رایزنی های منظمی با یکدیگر داریم.

این دیپلمات ایرانی در ادامه گفت: ایران به حماس و دیگر شبه نظامیان فلسطینی تسلیحات می‌دهد، هر چند که تصمیم‌گیرنده هم هست.

ایرانی ادعای نقش ایران در عملیات هجوم الاقصی علیه رژیم صهیونیستی در 16 مهر توسط جنبش مقاومت فلسطین را رد کرد و گفت: ما هیچ نقشی در این تصمیم نداشتیم. این تصمیم فلسطینی ها بود و فلسطینی ها آن را اجرا کردند. ما هیچ نقشی در این موضوع نداشتیم.»

نماینده ایران در نیویورک گفت: ایران می خواهد اوضاع منطقه را آرام کند و بهترین راه برای کاهش تنش، دستیابی به آتش بس میان اسرائیل و حماس است.
وی تاکید کرد: ما خواهان بحران در این منطقه نیستیم.

ایروانی با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی گفت: معتقدم تهدید آمیز علیه ایران موثر نخواهد بود. زبان همکاری و احترام علیه ایران مؤثر است. اگر فکر می کنید که ایران از تهدید می ترسد، کاملا در اشتباه هستید.

وی هشدار داد که اگر آمریکا به خاک ایران یا مردم ایران در سراسر جهان حمله کند، قطعا از خود دفاع خواهند کرد.

نماینده ایران در آمریکا همچنین گفت: اگرچه روابط مستقیمی با یکدیگر ندارند، اما ایران و آمریکا همیشه از طریق واسطه پیام می دهند.

وی در این خصوص گفت: مذاکرات غیرمستقیم سال گذشته منجر به توافق مبادله زندانیان و آزادی وجوه بازداشت شده توسط ایران شد، اما مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای به نتیجه نرسید.

ایروانی در خصوص مذاکرات وین گفت: از سرگیری این مذاکرات شکست خورده سخت است.

این دیپلمات ایرانی در ادامه این گفتگو و در پاسخ به سوال خبرنگار NBC مبنی بر اینکه آیا ایران قادر است با یک تماس تلفنی جلوی حملات انصارالله یمن در دریای سرخ را بگیرد، گفت که این غیرممکن است، زیرا ایران کنترلی ندارد. بر سر این موضوع گروه یمنی. هیچکدام.

وی همچنین تصریح کرد که در صورت عقب نشینی رژیم صهیونیستی از غزه و لغو محدودیت های اعمال شده برای ارسال کمک های بشردوستانه به ساکنان این منطقه، آماده است تا انصارالله را به توقف این حملات تشویق کند.

العروانی خاطرنشان کرد: انصارالله قبل از حمله صهیونیست ها به غزه حملاتی در دریای سرخ انجام نداده بود.

این دیپلمات ایرانی لشکرکشی رژیم صهیونیستی به غزه را «تجاوز» دانست و گفت: انصارالله یمن تنها کشتی‌های حامل سوخت به اراضی اشغالی یا خارج از آن را هدف قرار می‌دهد، زیرا فلسطینی‌های غزه با محدودیت مواد غذایی و سوخت مواجه هستند. . .

انتهای پیام/