انواع لوله فلکسی برق و ویژگی های آن ها کاسپین پایپ تولید کننده لوله گالوانیزه برق

لذا شرکت تهویه فراز با درکِ این موضوع، در هشت سال اخیر اقدام به گسترش دامنه تحقیقاتِ خود در رابطه با ساخت و عرضه انواع لوله فلکسیبل صداگیر نموده است و در زمانِ کوتاهی پس از گذار از مرحله طراحی، به مرحله تولید و عرضه نمونه های مختلفی از لوله فلکسیبل صداگیر رسیده است. لوله فلکسیبل صداگیر با توجه به انعطاف پذیریِ بالا و همچنین حالت ارتجاعی که دارد، امکانِ گسترده ای را در کاربردِ این محصول در مراحلِ هوا رسانی به پروژه های مسکونی،تجاری،صنعتی،معدنی و بیمارستانی از جمله اتاق های تمیز( کلینروم ها) و… ایجاد کرده است. لوله فلکسیبل صداگیر همچنین بصورت گسترده بعنوان رابطِ انعطاف پذیر جهتِ هوارسانی در دهانه دستگاههای دمنده از قبیل انواعِ هواسازها،فنکویل ها، داکت اسپیلت و همچنین انواع مکنده ها از قبیلِ سانتریفیوژها،اگزوزفن ها و هواکشها کاربردِ فراوانی پیدا کرده است.

از مهمترین کاربردهای لوله فلکسیبل صداگیر با عایق پلی اتیلن، استفاده ان در سیستم های تهویه مطبوعِ پروژه های مسکونی، اداری،تجاری،صنعتی، بیمارستانی و… می باشد. ساختار لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی از دو لایه فویل آلومینیوم لمینیت شده و یک لایه پلی استر که با فنر فولادی شکل گرفته، تشکیل یافته است. لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰ و ۴۵ سانتیمتر تولید وعرصه میگردد. گستره و مقاومت دمایی در لوله فلکسیبل صداگیر فویلی آلومینیومی از ۲۰- تا ۱۱۰+ درجه سانتیگراد می باشد.

این نوع لوله فلکسیبل از 3 لایه آلومینیوم در لایه‌های بیرونی و همچنین یک لایه پلی استر در لایه میانی تشکیل شده است. از این نوع لوله در سیستم ‌های مکش و دمنده به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و شعله استفاده می‌شود. این کانال‌ها عموما در مکان‌هایی قرارمی‌گیرند که در معرض نور مستقیم خورشید نیستند و برای استفاده در تابلو برق پلاستیکی رایج هستند. جنس این نوع از لوله‌ فلکسیبل پلی اتیلن 100% خالص بدون مواد افزودنی می‌باشد و از ویژگی‌های این لوله می‌توان به انعطاف پذیری بالا و محافظ در برابر نفوذ گرد و غبار اشاره کرد.

تمام مواد و جنس های بکار رفته در آن طبق استاندارد ها می باشد و لوله دارای روکش پی وی سی ضخیم می باشد. جنس اصلی این نوع لوله خرطومی از گالوانیزه بوده و مهم‌‌ترین شاخه آن مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه و فشار است. در سایز، مدل و محل‌‌های متنوع به سیستم برق‌‌کشی شکل خاص و اصولی داده و با استفاده از پوشش اضافی، کابل‌‌های برق را مورد حفاظت قرار می‌‌دهند. فلکسی با ایجاد پوشش اضافی دور کابل، سیم و هر رسانای دیگر توان تحمل ضربه را افزایش خواهد شد.

انواع لوله فلکسی برق و ویژگی های آن ها کاسپین پایپ تولید کننده لوله گالوانیزه برق

همچنین قبل از خرید و استفاده از این لوله‌ها باید از اندازه و سایز آن اطمینان داشته باشید. عوامل متعددی، قیمت لوله فلکسیبل را تحت تاثیر قرار می‌دهد.از جمله این عوامل می‌توان به مهمترین آنان در زیر اشاره کرد. هنگامی‌که تکنسین‌های برق شروع به سیم کشی در محیط‌های خرید لوله فلکسی مسکونی، تجاری و… می‌کنند، اولین چیزی که باید درنظر بگیرند نوع سیم کشی مورد استفاده است.

لوله فلکسیبل غیرعایقی (بدون روکش)

۵- برای استحکامِ بیشترِ ساختارِ لوله فلکسیبل صداگیر pu، هم مبی توان فنرِ لوله خرطومی را با قطر بالاتر تولید نمود و همچنین برای کاربردهای سنگین ضخامتِ خودِ بدنه لوله فلکسیبل صداگیر pu را افزایش داد. به‌دلیل قابلیت مقاومت بالا، استفاده آسان و قابلیت حمل بی‌دردسر به‌کارگیری از انواع لوله فلکسی در بخش کشاورزی نیز مرسوم شده است. لوله‌های رابط میان پمپ‌های آب و بخش‌های زراعی، استفاده در ماشین آلات جمع‌آوری محصولات کشاورزی بخشی از مصارف معمول این لوله است. همچنین با توجه به ایجاد پوششی خاص در موتور خودرو موجب حفاظت از قسمت‌های حساس در برابر اسید و روغن مخرب خواهد شد. مهم‌ترین استفاده‌های لوله فلکسی در صنعت تهویه هوا به‌عنوان رابط میان مبدا انتقال هوا به قسمت‌های داخلی ساختمان است. برخی از تجهیزات مصرفی در ساخت‌وساز از حساسیت و لطافت خاصی برخوردار بوده و جهت حفاظت از آن‌ها باید از پوششی محافظ بهره برد.

لوله فلکسی دارای ابعاد، اندازه و مدل‌‌های مختلفی بوده و در ادامه مقاله با هر کدام از آن‌‌ها بیشتر آشنا خواهید شد. این لوله در سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند و مصرف‌کنندگان می‌توانند بر اساس نیاز خود و محیطی که قرار است از آن استفاده کنند، سایز آن‌ها را انتخاب کنند. عمده‌ترین سایزهای این لوله‌ها که در بازار موجود هستند شامل سایز ۴، ۶، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۶، ۲۱، ۲۵، ۲۹، ۳۶، ۴۲، ۴۸، ۵۲، ۶۳، ۷۵ و ۱۰۰ هستند. محافظت از کابل شبکه و برق از محیط نم‌دار ، تابش آفتاب و موارد مشابه است. به عنوان یک محافظ اصلی از هادی های جریان برق در سیم کشی درون دیوار کاربرد فراوان دارد. به دلیل مقاومت بسیار بالا دربرابر رطوبت و اشعه خورشید براحتی در فضاهای خارجی ساختمان بکار گرفته می‌شود.

این نوع از لوله‌ها دارای روکشی از جنس PVC هستند و به علت داشتن انعطاف‌پذیری بالای خود برای عبور دادن انواع سیم‌ها و کابل‌ها در محیط‌های بیرونی استفاده می‌شوند. با توجه به داشتن روکش پی‌وی‌سی می‌توان از این لوله‌ها حتی در مکان‌های مرطوب نیز بهره برد هرچند که استفاده در محیط‌های خشک می‌تواند طول عمر آن را بالا ببرد. همچنین این لوله هم قابلیت استفاده به صورت روکار و هم توکار را دارند و می‌توانند در صنایع مختلف به کار برده شوند. گروه صنعتی نوین لوله تولید کننده لوله فلکسیبل نیز جهت رفاه حال مشتریان خود، امکان خرید محصولات خودرا به صورت حضوری و آنلاین را فراهم نموده است. این نوع دستگاه ها با توجه به تنوع کار انواع زیادی دارند بنابراین هر کدام دارای ویژگی خاصی هستند. برای تولید فلکسی های برق چون دهانه لوله ها کوچکتر است باید از فلز گالوانیزه نازک تر استفاده شود تا به بهترین حالت در هم تابیده شود و انعطاف بیشتری داشته باشد.

لوله خرطومی فلکسی 25 فلزی و استاندارد

عایق های موجود در جداره این نوع از لوله ها می توانند در برابر حریق و یا بخارهای موجود در محیط ها مقاومت ایجاد کنند. عایقی که بر روی قسمت بیرونی این لوله ها قرار دارد در برابر انواع فشار و حرارت مقاومت ایجاد می کند. الاستومر نوعی پلیمر خاص بوده و افزایش قدرت انعطاف، سهولت در نصب، عایق گرما و صدا را در پی دارد. انعطاف بالا، مناسب برای فضاهای اسیدی و قلیایی، نصب آسان، عمر بالا و تحمل فشار موجب استفاده از کمبی در انواع سیستم دمنده و مکنده شده است. فروشگاه اینترنتی پیمان تابلو با هدف ” ایجاد یک مرجع جامع جهت تأمین کلیّه ملزومات تابلو برق صنعتی ” در سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 2000 کالا یکی از جامع ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ملزومات تابلو برق صنعتی به شمار می رود. “امید است که با نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود ما را در بهبود خدمات رسانی به خود یاری فرمایید.”

  • این نوع کانال ها را بعلت ساختار پلاستیکی میتوان به راحتی جابجا کرد و در فضاهای کم عرض و پر پیچ و خم استفاده کرد و در سقف های کاذب که بسورت بازسازی ساخته شده کانال کولر یا کانال تهویه هوا را از این مدل لوله های منعطف استفاده کرد.
  • همچنين لایه نهایی لوله فلکسی برق از جنس پلیمرهای با چگالی بالا می باشد که به خوبی می تواند در برابر حرارت مقاومت کند.
  • در کابلکشی از نمره های بزرگ تری استفاده می شود اما در سیستم های شبکه مخابراتی و الکترونیک برای اینکه مقطع سیم ها کم تر است فلکسی با سایز کوچکتر کاربرد دارد.
  • در صورتی که در این تجهیزات ار لوله ای معمولی به عنوان محافظی برای کابل ها و سیم های برقی استفاده شود، پس از مدتی این لوله ها آسیب دیده و باید تعویض گردند.