امیر شتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند

امیر شتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند

سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد فرماندهی وزارت دفاع در تهران با سردار سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به سوریه و سفر نخست وزیر محترم سوریه سوریه. تهران و پانزدهمین نشست کمیته عالی همکاری های اقتصادی گفت: تحولات منطقه ای و اهمیت روابط دو کشور ایجاب می کند دو طرف به صورت مستمر با یکدیگر رایزنی کنند.

وزیر دفاع با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه خاطرنشان کرد: شهادت بیش از 30 هزار نفر و مجروح شدن بیش از 70 هزار نفر بدون حمایت آمریکا، سکوت سازمان های بین المللی و متأسفانه محقق نمی شد. انفعال برخی کشورهای عربی و اسلامی

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با تشدید تنش ها در منطقه و سوق دادن افکار عمومی به سمت این تنش ها به جنایات خود در غزه ادامه می دهد، تصریح کرد: سازمان ملل و شورای امنیت به مسئولیت بین المللی خود در قبال جنایات جنگی و حقوق بشر عمل نکردند. تخلفات ممکن است نسل کشی رژیم صهیونیستی به نتیجه برسد، اما رژیم صهیونیستی قطعا به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید.

وزیر دفاع ضمن محکوم کردن حملات هوایی رژیم صهیونیستی و نقض تمامیت ارضی سوریه، افزود: این رژیم منحوس به بهانه مقابله با رژیم صهیونیستی به دنبال تخریب زیرساخت‌ها مانند فرودگاه‌ها و بنادر و کاروان‌های سوخت و مواد غذایی است. محور مقاومت مسلم است که دلیل این حملات ترس از رژیم صهیونیستی و شکست آن است.»

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: نکته مهم و راهبردی در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی ایجاد بازدارندگی است، لذا اقدامات و برنامه ریزی های ضروری و فوری برای جلوگیری از استکبار این رژیم در دستور کار قرار دارد.

وزیر دفاع به حضور غیرقانونی نیروهای نظامی آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت: حضور نظامی آمریکا در سوریه اشغالی، غیرقانونی، غیرموجه و آشکارا ناقض قواعد و اصول اولیه حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد و سازمان ملل است. عملکرد مخرب آن در سوریه. منطقه غرب و آسیا به ویژه در سورات منجر به بی ثباتی، ناامنی و آواره شدن میلیون ها سوری شد.

امیر سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: آمریکا از ابتدای عملیات هجوم به الاقصی با ارسال سلاح و تجهیزات از پایگاه های خود در منطقه به تل آویو و از سوی دیگر با حمله باعث کشته شدن تعداد بیشتری از مردم فلسطین شده است. وی با بیان اینکه نیروهای مقاومت در منطقه به ویژه سوریه به دنبال افزایش تنش در کل منطقه غرب آسیا هستند، گفت: هرگونه اشتباه راهبردی و ماجراجویی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به تشدید اوضاع خواهد شد. در منطقه

در ادامه این دیدار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب یک افق و راهبرد بلندمدت در جنگ با سوریه در کنار سوریه ایستاد و هم اکنون آماده است. از تمام توان و توان خود برای استفاده از آن در کنار دولت سوریه برای بهبود نیروی دفاعی و بازدارندگی سوریه استفاده کند.

در پایان این دیدار امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر ضرورت تقویت و حمایت از توان دفاعی سوریه و اجرای توافقات دوجانبه تاکید کرد.

در این دیدار سپهبد علی محمود عباس وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه تحولات غزه در کنار شهادت مردم مظلوم غزه بسیاری از مسائل از جمله پنهان بودن قدرت این غزه را آشکار کرد. زور. وی افزود: وقایع غزه چهره واقعی و دروغین آمریکا و غرب برای افکار عمومی است و بیشتر را فاش کرد.

وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از سرنگونی این رژیم است، گفت: آمریکا حتی پس از شروع جنگ متوجه ضعف پایه های این رژیم شد.

سپهبد علی محمود عباس ادامه داد: زمانی که رژیم کودک کش صهیونیستی به بهانه حمایت از محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین نتوانست به اهداف خود در غزه دست یابد، تنش در منطقه افزایش یافت. از جمله در سوریه و لبنان.
وزیر دفاع سوریه با بیان اینکه آمریکا از هیچ فرصتی برای از بین بردن ثبات و امنیت در منطقه دریغ نکرده است، تصریح کرد که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و حضور آنها به پایگاهی برای حمایت از گروه های تجزیه طلب و تروریستی تبدیل شده است.

وزیر دفاع سوریه در خاتمه این دیدار گفت: مقاومت، ایستادگی، افزایش توان دفاعی و تقویت همکاری های دوجانبه بهترین راه برای بازدارندگی دشمنان است و همین امر ضرورت همکاری و همبستگی دو کشور را در برابر دشمنان دوچندان کرد. دشمنان “

انتهای پیام/