امیرعبداللهیان: حمایت از فلسطین یک سیاست اساسی و عمیق در جمهوری اسلامی ایران است

امیرعبداللهیان: حمایت از فلسطین یک سیاست اساسی و عمیق در جمهوری اسلامی ایران است

وزرای خارجه ایران و سیرالئون در جده دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در جده به سر می برد، امروز چهارشنبه با تیموتی موسی کابا وزیر امور خارجه سیرالئون دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند. از جمله تحولات فلسطین و نوار غزه.

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه سیرالئون

امیر عبداللهیان در این دیدار روابط ایران و سیرالئون را دوستانه توصیف کرد و همکاری های دو کشور در زمینه های سیاسی و تجاری رو به رشد است.

وی بر آمادگی کشورمان برای همکاری با سیرالئون در زمینه های انرژی، کشاورزی، فناوری و سایر حوزه های مورد علاقه تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با تشکر از مواضع قاطع سیرالئون در قبال فلسطین، به شرایط جنگ و نسل کشی غزه اشاره کرد و گفت: سیرالئون یکی از اعضای غیردائم شورای امنیت است و نقش این کشور هم در شورای امنیت و هم در آفریقا دارد. شورا. اتحادیه از فلسطین حمایت می کند و از ابتکار آفریقا حمایت می کند و جنوب در دیوان بین المللی دادگستری مهم است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشنهاد کشورمان برای برگزاری نشست فوق‌العاده در جده برای حمایت از فلسطین، وزیر امور خارجه کشورمان از مشارکت وزیر امور خارجه سیرالئون در این دیدار تشکر کرد و افزود: حمایت از فلسطین یک سیاست اساسی و عمیق در منطقه.” جمهوری اسلامی ایران و ما از حماس به عنوان یک جبهه حمایت می کنیم.» ما به عنوان یک آزادی خواه شناخته می شویم که برای آزادی سرزمینش از اشغال تلاش می کند.

وی تلاش آمریکا برای تروریستی دانستن حماس را محکوم کرد و این جنبش مقاومت را مظهر اراده مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود از اشغال رژیم اشغالگر اسرائیل توصیف کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه جنبش‌های مقاومت فلسطین برای مدیریت غزه پس از جنگ دارای ایده‌های پیشرفته و دموکراتیک هستند و برخی طرف‌ها نباید سرنوشت جنگ را به این موضوع مرتبط کنند و بر لزوم اقدام موثر و فوری جامعه جهانی برای مدیریت غزه تاکید کرد. این جنگ را متوقف کنید وی بر جنگ غزه قبل از ماه مبارک رمضان تاکید کرد

وی از همتای خود خواست برای ادامه گفتگوها در حوزه های مورد علاقه به جمهوری اسلامی ایران سفر کند که همتای وی از این سفر استقبال کرد.

وزیر امور خارجه سیرالئون نیز با ابراز خرسندی از این دیدار، آن را فرصتی بسیار مناسب برای تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور دانست.

وی افزود: دو کشور روابط و همکاری های بلندمدت و پایداری دارند و کشورش با توجه به اهمیت جایگاه و توانمندی های ایران در عرصه های مختلف علاقمند به توسعه همکاری های دوجانبه و تعمیق روابط دوستانه با ایران است.

وی با اشاره به منابع غنی و ثروت طبیعی کشورش از همکاری با ایران در حوزه انرژی، علم و فناوری استقبال کرد.

وزیر امور خارجه سیرالئون با ابراز نگرانی عمیق از تحولات غزه، مواضع قوی و بلندمدت کشورش در حمایت از فلسطین را روشن کرد و گفت: باید تلاش کرد تا صدای فلسطینیان به گوش جهانیان برسد.

وی افزود که کشورش بر تلاش جدی برای دستیابی به آتش بس فوری در غزه اصرار دارد.

انتهای پیام/