امیرعبداللهیان: اولویت سیاست خارجی ایران در اروپا، کار با ایتالیا است

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران کرونا و جنگ اوکراین، دو مساله مهم امنیت غذایی و امنیت انرژی را مورد توجه قرار داده و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت شمال – جنوب و شرق – غرب، به دنبال کمک به حل بحران‌های موجود است.

امیرعبداللهیان به منظور گسترش مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای صبح امروز عازم ایتالیا شد.

در این جلسه همچنین آقای زامپینی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایتالیا و ایران در سخنانی با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی ایتالیا برای همکاری با ایران، خواستار رفع موانع موجود در این مسیر شد.

ایران با فعال کردن مسیر ترانزیت درپی کمک به حل بحران‌های موجود است

امیرعبداللهیان با اشاره به روند مذاکرات هسته ای در وین، تضمین انتفاع جمهوری اسلامی از منافع برجام را دارای اهمیت خواند.

وزیر امور خارجه بر اجرای موافقت نامه‌های دو کشور تاکید کرده و با اشاره به فعال شدن پرواز مستقیم تهران – رم طی هفته جاری، نسبت به افزایش این پروازها ابراز امیدواری کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه طی سخنانی، ضمن اشاره به قدمت ۱۶۰ ساله روابط دو کشور،تاکید کرد: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در اروپا، بر کار با ایتالیا متمرکز است و با توجه به اینکه اقتصاد دو کشور مکمل است، زمینه‌های فراوانی برای همکاری‌های مشترک وجود دارد.

وی ساعتی قبل با لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا دیدار و گفت وگو کرد.



منبع

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی آژانس خبری سیاست خارجی، حسین امیرعبداللهیان در ادامه برنامه سفر به ایتالیا، عصر دوشنبه با بخشی از سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.