امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ غزه نسبت به گذشته اندکی افزایش یافته است

امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ غزه نسبت به گذشته اندکی افزایش یافته است

وزیر امور خارجه ایران گفت: در فضایی هستیم که احتمال توقف جنگ غزه نسبت به گذشته تا حدودی افزایش یافته است و دلیل آن رایزنی ها، تلاش ها و فشارهای عمومی است. افکار عمومی و مجموعه شرایط جدید پیش روی رژیم صهیونیستی در عرصه منطقه ای و بین المللی.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار اسلامی برگزار می شود. کشور ها از روز شنبه 15 اردیبهشت ماه در بانجول پایتخت گامبیا برگزار می شود در این نشست علاوه بر مسائل مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، موضوع توقف جنگ در غزه نیز آغاز شد. دستور کار این جلسه

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «در فضایی هستیم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته تا حدودی افزایش یافته است»، اظهار داشت: دلیل این امر رایزنی ها، تلاش ها، فشارهای مردمی است. ، افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی که رژیم صهیونیستی در عرصه منطقه ای و بین المللی با آن مواجه شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار گیرد و شرایط مناسب برای پایان یافتن جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه فراهم شود و شرایط مناسب در غزه فراهم شود. آنهارا بفرست. کمک های بشردوستانه و انتقال مردم غزه به خانه ها و مناطقشان.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با موضوع رژیم صهیونیستی از ابتکار آفریقای جنوبی و تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی حمایت شد. نیز مورد توجه قرار می گیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی های دوجانبه ای که در حاشیه این دیدار انجام داد، توضیح داد: در دیدار با وزرای خارجه عربستان، ترکیه و اندونزی. و مصر، پس از آن دیدارهای رهبران و نتایج توافقات آنها در ماه های گذشته را در دستور کار قرار دادیم و در مورد مسائل منطقه با تمرکز بر مسئله غزه و لزوم توقف جنگ صحبت کردیم.

وی در این خصوص گفت: توافقاتی داشتیم که می توانستیم با یک حرکت جمعی و هماهنگ به خروج از این وضعیت در منطقه کمک کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: در مورد مسائل دوجانبه و مسائل منطقه ای و بین المللی با سایر وزرای خارجه رایزنی و گفتگو کردیم.

انتهای پیام/